Kuldmuna finaali pääses ka Visit Estonia töid

Allikas: Alar Truu

Turundajate Liidu korraldatava loovkonkursi Kuldmuna finalistid on selgunud. Rõõm tõdeda, et rekordilise 1037 töö hulgast valiti finaalivääriliseks tervelt 11 Visit Estoniaga seotud tööd.

Visit Estonia turismiturunduse valdkonnajuhi Anneli Lepa sõnul on Kuldmuna konkursil finaali jõudmine tunnustus ennekõike Visit Estonia headele koostööpartneritele. „Kui meil poleks kauneid sihtkohti, kvaliteetseid teenuseid ja tasemel toidukultuuri, poleks meil välismaailmale suurt midagi turundada. Aga meil on, mida näidata ja millest rääkida ning loovagentuurid on osanud need lood sedavõrd köitvasse turunduskeelde panna, et paistavad silma tihedas konkurentsiski. Ma ei saa jätta tänamata ka Visit Estonia tiimi, kelle nõu ja jõuga on kõik finaalitööd sündinud - müts maha teie kõigi ees," ütles Lepp.

Millega siis tänavu žüriile silma jäädi?

  • Suure teenusekampaania, digikommunikatsiooni ning nii online kui telereklaamfilmi kategooriates püüab võitu 2023. aasta kevadel Soomes toimunud kampaania „Tuttaval kombel", mis tutvustas põhjanaabritele Eesti kultuuri ja sündmusi. Kampaania loovlahendus agentuurilt Age Creative. Samas kategoorias kandideerib veel teinegi Visit Estonia töö – mullu kevadel Lätis korraldatud kampaania „Naudi üritusi eestlaste tempos", millega tutvustati lõunanaabritele humoorikalt Eesti kultuuri-, toidu- ja spordisündmusi. Kampaania loovlahenduse lõi Age Creative.
  • Parimaks digireklaamiks pürib Saksamaa turule suunatud reklaampostitus eelmise aasta oktoobrist, millega Visit Estonia katsetas Saksa turul „OktoberEst" nimelist kampaaniaideed. Kampaania maandumisleheks oli sügiseteemaline artikkel. Agentuur Age Creative.
  • Sama agentuuri loodud loovlahendus võistleb finaalis ka välireklaami (postrite) kategoorias. Tegemist on läinud aastal aprillist maini Saksamaal väldanud kampaaniaga „Hea väljavaade", kus eksponeeriti rohelise mõtteviisiga sakslastele Eestit kui puhkuse sihtkohta.
  • Sotsiaalmeediapostituste kategoorias on Visit Estonia esindatud kahe postitusega: esiteks internetis kirgi kütnud pea tuhande eurose Balenciaga seeliku postitus (autor Age Creative), millega suunati tähelepanu sellele, et eestlaste saunakultuuris on samasugune rõivaese olnud popp juba aastasadu, ning teiseks postitus „Do Finnish people understand Estonian?" (autor Visit Estonia), kus sisulooja uuris soomlastelt, mida erinevad eestikeelsed sõnad nende meelest võiksid tähendada. 
  • Disaini ja meisterlikkuse filmi kategoorias kandideerib kuldmunale sügisene Visit Estonia. It´s about time imagokampaania, mis levis Leedus, Poolas ja Norras. Visit Estonia sõnumistrateegiast lähtuva turgudeülese kampaania keskmes olid toit, kultuur ja puhkus. Loovlahenduse lõi Age Creative.
  • Ürituseturunduse väliskommunikatsiooni ürituse kategoorias on nomineeritud 2023. aasta turismikonverents „LOO LUGU", mille korralduspartneriks oli Jolos.

Aasta parimad hõigatakse välja 19. aprillil T1 keskuses toimuval peol.