Allikas: Renee Altrov

Google My Business – milleks ja kuidas?

Google My Business on Sinu ettevõtte virtuaalne visiitkaart, mille info on kättesaadav kogu maailmale sõltumata kontinendist ja keelest.

Milleks?

Kuidas?

Kontrolli oma ettevõtte olemasolu https://www.google.com/maps, otsi ettevõtet nime järgi.

  • Kui oled ettevõtte omanik, siis näed ettevõtte nime all ilmumas:

  • Omanikuna saad oma ettevõtte infot hallata siin: https://business.google.com/
    Infot on võimalik hallata ka otse Google Maps keskkonnas ja mobiilirakenduses Google My Business.
  • Jälgi seejuures, et oleksid samal ajal õigesse Google'i kontosse sisse logitud. Õige tähendab, et oled just selle Google'i kontoga omaniku staatuse sidunud.

Kui leiad oma ettevõtte Google Maps'is üles, aga Sul ei ole selle info üle kontrolli ehk ettevõtte konto on isetekkeline ja ilma omanikuta, siis tegutse järgnevalt:

  • Otsusta, millist Google'i kontot (ehk gmail.com e-maili) hakkad kasutama objektide haldamiseks.
    Soovitame selleks teha eraldi Google'i konto ehk gmail.com e-maili, mitte kasutada isiklikku. Kui aga oled "mees nagu orkester" ja ise ettevõtte ainuomanik ning ainus töötaja, siis on ka isikliku gmaili kasutamine sobiv. 
  • Ava Google Maps ja otsi oma ettevõte üles ning taotle omanikuks saamist:
    - Selleks leia vasakul:
    - Täida sammhaaval puuduvad infoväljad või korrasta olemasolev info.
    - Kinnita konto ehk telli turvakood, selleks on 3 võimalust: a) e-mailiga; b) telefoniga; c) paberümbrikuga postiaadressile
    Ettevõtete puhul on üldjuhul võimalik vaid viimane, Google saadab turvakoodi paberümbrikuga ja see saabub keskmiselt 2-3 nädala jooksul.

  • Peale turvakoodi sisestamist https://business.google.com/ oledki Google My Business konto kinnitatud omanik ja omad kontrolli objekti üle.

Info korrastamine ja edaspidine haldamine

Kui kontroll objekti üle on saadud, saab omanik info korrastada ja ise kontrollida oma ettevõttega seotud infovoogu. 

  • Alusta info korrastamist siin: https://business.google.com/ 
    Infot on võimalik hallata ka otse Google Maps keskkonnas ja mobiilirakenduses Google My Business.
  • Kontrolli ja korrasta vajadusel ettevõtte nimi ja kontaktid, lisa koduleht (kui Sul ei ole kodulehte, aga on mõni sotsiaalmeedia kanal, siis lisa see)
  • Vaata üle asukoha täpne aadress ja asukoha kuvamine Google Maps kaardivaates, vajadusel saad seda "Info" menüüs täpsemaks muuta (Drag pin to reposition)
  • Lisa mõned värskemad fotod - nii välisvaated (et külastajal oleks kohale jõudes lihtne mõista "jah, see koht!") kui ka sisevaated ja fotod tegevustest ja elamustest, mida Sinu ettevõte pakub. 
  • Soovitame regulaarselt (nt kord kuus) lisada mõni uus foto, uuendada lahtiolekuaegu või lisada postitusi. Nii mõjub info külastajatele usaldusväärselt, sest Google kuvab viimast info uuendamise kuupäeva.
  • Edaspidi on Sul ka võimalus tänada külastajaid ettevõtte nimel hinnangute ja tagasiside eest. Nii annad külalistele mõista, et neid on tähele pandud ja meeles peetud ning oodatakse tagasi!

Oluline teada majutusasutuste omanikel! Google ei võimalda postituste lisamist majutusasutustele juhul, kui neile on Google'i poolt määratud seos rahvusvaheliste broneerimisportaalidega.

Hea teada!

  • Ülevaade Sinu omandatud objektidest ilmub siin: https://business.google.com/
    NB! Jälgi, et oleksid sisse logitud õigesse Google kontosse, vastasel juhul info ei saa ilmuda.

  • Topelt ettevõtted. Kui leiad oma ettevõtte kohta mitu erinevat objekti Google Mapsis, siis on selle põhjuseks enamasti ettevõtte erinevad nimekujud või muud andmed erinevates internetikeskkondades. Võta kõigi objektide omand üle ning seejärel vali välja üks (eelistatult see, millel on kõige arvukam ja parem külastajate tagasiside) ning kustuta liigne objekt ära (objekti kustutamiseks pead kõigepealt omandi kinnitama ja alles siis saad kustutada).

  • Puudub võimalus ettevõte omaks tunnistada. Kui ettevõtte info juures puudub võimalus see omaks tunnistada, siis vaata nime all ilmuvat kategooriat, näiteks "Palace" puhul hetkel omaks tunnistamine puudub. Võimalus on taodelda Google'ist kategooria muutmist - nt Country house või Holiday House või midagi muud, mis kõige paremini iseloomusab Sinu ettevõtte tegevust, selleks on pisut allpool võimalus Soovitage muudatust (Suggest an eddit). Kuna muudatuse soovitamise kinnitamine võib nädalaid aega võtta, siis võid ka oma ettevõtte täiesti uue objektina Google My Business keskkonda lisada siin: https://business.google.com/ (paremal üleval Add business).

  • Ettevõtte nime kuju. Google My Business keskkonnas saad nime lisada vaid ühes keeles (s.t ei ole eraldi nimekuju võimalik lisada eesti k, inglise k jne). Et Google'it kasutavad miljonid inimesed maailmas, siis soovitame nime lisada kas kakskeelsena (nt: XXXX Puhkemaja / Holiday House) või täielikult rahvusvahelisel kujul ehk inglise keeles.

Info on koostatud 2021 maikuus. Google on ajas pidevalt arenev ja info aegub kiiresti, seega tegutse kiiresti!