Turismikonverents ja konkurss Turismitegu 2023

Allikas: Visit Estonia

Turismikonverents toimus 21.-22. september 2023

21. septembril Kuressaares Thule Kojas toimunud üle-eestilisel turismikonverentsil selgusid aasta parimad turismiteod. Parimaks turundusteoks valis turismikogukond piirkonnaajakirja Mo Saared väljaandmise ning parimaks turismitooteks Kivitalu helistuudio.

EASi ja KredExi ühendasutuse turismijuht Rainer Aavik ütles, et konkursile Turismitegu 2023 laekus üle 30 projekti – nii päris uusi kui ka kaasajastatud või ümberkujundatud teenuseid. „Konkurss näitab selgelt, et turismisektor ei julge mitte ainult suurelt unistada, vaid julgeb ka suurelt ette võtta. Eriti hea meel on, et võistlusele esitati projekte kogu Eestist. See on kinnitus turismisektori elujõulisusest ja meie turismiettevõtjate heast tööst nii sise- kui ka välisturul," sõnas Aavik.

Saaremaa turundamiseks oli Saaremaa vallavalitsus ja Visit Saaremaa teinud kolm aastat ajakirja Mo Saaremaa, kuid selle suve hakul vaatasid saarlased kodusaarest kaugemale. Eesmärgiks võeti propageerida nii sise- kui ka välisturistile saarte elustiili laiemalt. Saaremaa, Muhu, Vilsandi, Abruka, Hiiumaa ja Ruhnu lood, näod ja teod koguti ajakirja Mo Saared. „Kui esialgu oli kogukonnas ehk väikest hirmugi, et nii pisendame Saaremaad, siis tegelikult oli tulemus just vastupidine," ütles ajakirja käivitanud Visit Saaremaa endine juht Helina Andruskevitšus, kelle sõnul aitas uus väljaanne nii külalist kui ka ettevõtjatel saada paremat pilti, kus oleks kasulik koostööd teha ja milles eristuda. „Meie soov oli tõsta piirkonna tuntust tervikuna ning kinnistada roheliste saarte mainet nii Eestis kui ka välisturul."

Parimaks turismitooteks valiti Kivitalu hotelli vast rajatud helistuudio Otepää looduse keskel. „Helistuudio loomise eesmärgiks oli meelitada Eestisse uus rahvusvaheline sihtgrupp, muusikud ja produtsendid, kes tegelevad heliloomingu salvestamisega," ütles Kivitalu hotelli vedaja Kirke Makarov. Oodatud on nii väiksed kui ka suuremad kollektiivid, kellele pakutakse kõiki vajalikke tehnilisi võimalusi inspireerivas ja rahulikus ümbruses, mis võimaldab nii tööd teha kui ka aega maha võtta. „Oleme alustanud helistuudio tutvustamist rahvusvahelisel turul ja käinud rahvusvahelistel muusikaspetsialistide workshop'idel, et peagi vastu võtta er riikide bände," sõnas Makarov.

Aasta turundusteo finaali jõudis ka ajakirja laeva MyStar Tallinna-Helsingi liinile toomine. MyStar anti Tallink Grupile üle 7. detsembril 2022 ja see alustas seilamist Tallinna-Helsingi liinil juba 13. detsembril. „Kunagi varem pole ettevõte kogenud nii keerulist ehitusprotsessi – pandeemiaaegsed laevatehaste sulgemised ja tarneprobleemid tähendasid , et laev valmis suurimate raskustega silmitsi seistes, kuid samas ka suurima sihikindluse ja kirega," ütles Tallink Grupi müügi- ja turundusjuht Janar Juht.
Kui rahvusvaheline merendusorganisatsioon on seadnud globaalsetele laevandusettevõtetele eesmärgiks vähendada 2030. aastaks heitkoguseid 50% võrreldes baasaasta 2008 heitkogustega, siis Tallink Grupi laevad on selle eesmärgi saavutanud juba praeguseks. „Meie uues laevas on kasutatud kõige kaasaegsemaid tehnoloogiaid. Näiteks on kliendile mugavalt ja kiirelt kättesaadavad digitaalsed kajutikaardid ja paberist magnetkaartide printimine pole enam vajalik. Miks mitte tulevikus juurutada innovatiivseid ja rohelisi lahendusi ka meie teistel laevadel," sõnas Juht.

Aasta turismitoote kategoorias jõudis finaali ka muuseumikaart, mis võimaldab külastada soodsa aastapileti hinnaga enam kui 100 muuseumi, galeriid ja elamuskeskust üle Eesti. Selle peamiseks sihtgrupiks on kohalikud elanikud, kes jõuavad tänu kaardile muuseumidesse kordades enam, Belgia näitel lausa neli korda rohkem kui ilma kaardita. „Eesti muuseumikaardi omanikke on esimeste kuudega kogunenud juba üle 7000, mis näitab, et meie muuseumide korduvkülastused on tõusuteel," ütles SA Muuseumikaart juhatuse liige Kert Kask. Lisaks on Eesti muuseumikaardi omanike seas juba ka märkimisväärne arv soomlasi, kaart motiveerib põhjanaabreid tegema Eestisse korduvkülastusi.

Konkursile Turismitegu 2023 said nii ettevõtjad, erialaliidud kui ka sihtkohti esindavad organisatsioonid esitada silmapaistvaid tegusid, mida on ellu viidud viimase aasta jooksul alates läinud aasta sügisest. Finalistid valis žürii, kus olid esindatud EASi ja KredExi ühendasutuse turismiosakond, Eesti Turundajate Liit, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Eesti Turismi- ja Reisifirmade Liit ning Eesti Hotellide ja Restoranide Liit. Võitjad valis finalistide esitluste põhjal turismikonverentsi publik.
Ühendasutuse ja sihtkoha korraldatav üle-eestiline turismikonverents toimus sel sügisel Kuressaares ning tõi Saaremaale ja veebiülekannet jälgima kokku üle poole tuhande turismiprofessionaali.

Turismikonverentsi ettekanded on järelvaadatavad kodulehel https://www.turismikonverents.ee/

Turismikonverentsi ja -konkursi meediakjastused:

Turismikonverentsi toimumist on kaasrahastanud Euroopa Liit.

Parim turismitoode: Kivitalu hotelli helistuudio
Jüri Makarov (Kivitalu omanik), Rainer Aavik (EASi ja KredExi ühendasutuse turismijuht)

Foto: Alar Truu


Parim turundustegu: Mo Saared väljaanne

Koit Voojärv (Saaremaa abivallavanem) ja Kristina Mägi (Visit Saaremaa turismispetsialist)

Foto: Alar Truu