Turismiarenduskeskuse kampaaniad numbrites ja meie digijälg

15. detsember 2016

Lõppeva aasta viimases kvartalis panime rõhku digikampaaniatele, arvestades nii potentsiaalsete külastajate innustamist madalhooajal kui ka juba tulevase kõrghooaja reisiplaneerimisi.

Mitte ainult selle aasta, vaid aegade vaieldamatult kõige edukamaks on kujunenud turgudeülene kampaania „deepEST roots“. Otsustasime kampaanias keskenduda lugude jutustamisele Eesti loodusest. See algas koostöös Eesti artisti Kerli Kõivuga, kelle lugude kaudu on paljud popmuusika fännid avastanud enda jaoks Eesti.

Seniolematut huvi on tekitanud aga Eesti loodusmütoloogial põhinev loovlahendus. Turismiarenduskeskuse kampaaniate juhi Katrina Soku idee Hendrik Relve ja Brit Samosoni tõlgenduses on 4 kuuga toonud visitestonia.com lehele kokku üle 250 000 unikaalse külastuse, kusjuures testi lehel on käidud 350 000 korda.

Testi lahendajaid on olnud 150 riigist: innukamad lahendajad on olnud Eestist (35%), Soomest (15%) ning Suurbritanniast, Rootsist ja Saksamaalt (igalt maalt 10%). Testilehele on jõutud aga ka tõepoolest kaugetest maadest nagu Islandilt, Uus-Meremaalt, Jaapanist ja Peruust.

Soome turismiala vanima, ala professionaalidele suunatud väljaande Ikkunapaikka peatoimetaja Leena Aalto kommenteeris nii:

"Ilahduin, kun sain Viron viimeisimmän uutiskirjeen. Jotain muuta kun Tallinna ja kylpylät. Ja näin kivasti esiteltynä. Vaikka olen itsekin kolunnut Viroa ristiin rastiin, en tiennytkään, että siellä on näin hienoja luontokohteita. Peukutan!" (Viimane fraas tähendab: „Pöial püsti!“)

Oleme saanud ka palju kirju, kus tuntakse suuremat huvi mütoloogiliste karakterite vastu, millest ajendatuna on nüüd kõigis keeltes kättesaadav artikkel Eesti loodusest ja looduspuhkuse võimalustest kirjeldatuna nende mütoloogiliste karakterite läbi.

Loodusteemat saadavad väiksemad teemakampaaniad lähiturgudel. Perekampaanias Läti, Vene ja Soome turul on kõige tänulikumad kliendid lätlased: nende külastusi  kampaanialehel on kahe kuuga kogunenud ligi 100 000 ja kampaania reisiplaneerijat kasutatud ligi 4000 korda. Huvi Venemaalt ja Soomest on tagasihoidlikum (vastavalt 35 000 ja 16 000 külastust).

Ka Eesti spaade kõige tänulikumad kliendid on lätlased: Lätist oli kampaania veebilehel ligi 80 000 külastust. Soomest käib Eestisse väga järjepidevaid spaakülastajaid, aga uute klientide võitmine pole lihtne: 27 000 veebikülastust. Samas kujunes spaakampaania raames soomlastele korraldatud tarbijamäng Visitestonia aasta kõige edukamaks sotsiaalmeediapostituseks: see jõudis orgaaniliselt ligi 264 000 inimeseni ja kommentaare oli üle 4000!

Detsembris oleme Vene külastaja jaoks läbi aegade olulisel teemal nagu jõulud ja uusaasta, samuti perepuhkuse digikampaaniaga kohal keskkonnas travel.ru. Travel.ru on B2B turismiportaal, ,millel on päevas 80 000 ja kuus 2 miljonit külastust. Kampaania toob lisaks  visitestonia.com keskkonda loodustesti tegema ning juhib tähelepanu Tallinn Cardi ja LuxExpressi pakkumistele. Travel.ru broneerimissüsteemis on Eesti hotellide otsingumootor, mis sisaldab Tripadvisori soovitusindeksit vene turistidelt. Travel.ru ja hotellide broneerimissüsteemi oktogo.ru meililisti kaudu saavad uudiskirja kokku umbes 400 000 lugejat.

Arvestades trende, peame oluliseks kõigi visitestonia digitaalsete kanalite pidevat arendamist. Detsembris, kaks ja pool aastat pärast kontoloomist täitus 100 000 pildijagamist Visitestonia Instagrami kontole, mis on juurde toonud hulga kasutajate loodud väärt sisu.

Sel aastal avasime ka oma Snapchati kanali, kus virtuaalreaalsust pärismaailmaga ühendav rahvusvaheline mäng kolmekordistas meie jälgijate arvu.

Facebookis on meile lisandunud sel aastal üle 100 000 jälgija, ulatudes rohkem kui 270 000ni.

Kõik selle võtab kokku meie digitaalne jalajälg, mis turismi valdkonnas järjepidevalt suureneb. Bloom Consultingu iga-aastase Digital Country Indexi uuringu andmetel oleme sel aastal 31. kohal Euroopas 55 hulgas ning kogu maailmas 104. kohal 244 hulgas. Nende viimatises (2015. a) Country Brand Ranking Tourism Edition ehk turismivaldkonna digijälje kokkuvõttes on Eesti koguni maailma 4 parima riigi hulgas - ehk visitestonia.com lehel kasutatavad märksõnad kattuvad väga hästi nende sõnadega, mida turistid oma veebiotsingus kasutavad.