Turismiteenuste välisturunduse koolitused

Allikas: Renee Altrov

Turismiteenuste välisturunduse koolitused - digitaalne välisturundus kui ärimudeli osa

Neli koolitust toimuvad 04.10, 09.11, 23.11 ja 07.12.2022. Teemadeks on ettevõtte valmisolek välisturgudeks, sündmusturunduse põhitõed, tervikliku digikuvandi loomine digikanalites, B2B digimüügi ABC, rahvusvaheline digimüük ja turundus erinevate kanalite kaudu. Koolitajad Kadi Elmeste, Eero Palm ja Tanel Vetik.

Koolitustega soovime kasvatada ettevõtjate teadlikkust ja oskusi oma ettevõtte ärimudeli osaks olevate turismiteenuste ja toodete edukaks pakkumiseks välisturgudele. Koolitustel osalemise tulemusena on loodud eeldused, st teadlikkus ja kompetentsid oma turismiteenuste ja -toodete atraktiivseks ja edukaks pakkumiseks välisturgudele digitaalsetes kanalites.

Koolitused toimuvad Tallinnas:

  • 4. okt  2022 - Valmistumine ekspordiks ja sündmusturunduse põhitõed
  • 9. nov 2022 - Tervikliku digikuvandi loomine erinevates kanalites
  • 23. nov 2022 - B2B digimüügi ABC
  • 7. dets 2022 - Rahvusvaheline digimüük ja turundus erinevate kanalite kaudu

Koolitustel osalemine on tasuta. 
Osaleda võib nii ühel kui ka kõigil koolitustel. Ühest ettevõttest võivad erinevatel koolitustel osaleda erinevad inimesed.

Palume registreerumisel kirjeldada varasemaid praktilisi kogemusi digitaalsetel müügiüritustel osalemisest. See info võimaldab koolitajatel arvestada osalejate praktiliste vajaduste ja huvidega. Kõigil osalejatel on võimalik ka ise aktiivselt oma arvamus välja öelda ja jagada kogemusi. 

04.10.2022. Ettevõtte valmisolek välisturgudeks ja sündmusturunduse põhitõed.

Aeg ja koht: 04.10.2022, kl 10-17, Nordic Hotel Forum - Viru väljak 3, Tallinn.
Päeva kestus koos kohvipauside ja lõunaga on 7 tundi.
Koolitaja: Kadi Elmeste

Teemad:

  • Valmistumine välisturistide vastuvõtmiseks
    •Ettevõtete valmisolek välisturistide vastuvõtmiseks, s.h turutrendide tundmine, turu-uuringute läbiviimine, teenuste loomine vastavalt rahvusvahelisele nõudmisele, sobivate müügi- ja turunduskanalite ülesehitamine ning kontaktide loomine edasimüüjatega.
  • Sihtgrupp ja kliendisegmendid
    • Valitud sihtgrupp ja kliendisegmentide profileerimine. Klientide ootused ja vajadused
    • Ettevõtte kliendigruppidele sobivate kanalite valik
    • Grupitöö
  • Sündmusturundus integreeritud kommunikatsiooni osana 
    • Sündmuste ettevalmistamine, tegevuskava koostamine, korraldamise etapid ja nende tähtsus. Erinevus offline ja online sündmuse vahel, tehnoloogilised võimalused.
  • Digitaalse müügiürituse korraldamine välisturgudele
    • Sihtkoha bränding ja selle kasutamine ettevõtte kommunikatsioonis
    • Kogukonna kaasamine ja nende motivatsiooni hoidmine
    • Sobivate kommunikatsioonikanalite valimine ja kasutamine, digikanalid
  • Praktiku kogemuslugu - Narva-Jõesuu Medical Spa tegevjuht Karina Küppas
    Karina Küppas on Narva-Jõesuu Medical Spa tegevjuht alates 2009. Karinal on kogemus turismivaldkonnas aastast 2001, kui ta alustas tööd hommikulaua teenindajana. Valdkond tundus talle nii põnev, et ta otsustas omandada hariduse, mis koostöös kogemusega aitas saavutada elu suurimat unistust (hotelli juhtimine kuurortlinnas).

09.11.2022. Tervikliku digikuvandi loomine erinevates kanalites

Aeg ja koht: 09.11.2022, kl 10-16, Nordic Hotel Forum - Viru väljak 3, Tallinn.
Päeva kestus koos kohvipauside ja lõunaga on 6 tundi.
Koolitaja: Kadi Elmeste

Teemad:

  • Terviklik digikuvand ja kommunikatsioon erinevates digikanalites 
    • Ettevõtte tervikliku digikuvandi loomine ja ülevaade erinevate digikanalite võimalikkusest, sh koduleht, otsimootori turundus, uudiskiri, sotsiaalmeedia jt kanalid
    • Kuidas otsustada tasuta ja tasuliste digikanalite valikut tehes? Mida silmas pidada
    • Ärikliendile suunatud sotsiaalmeedia kanalid. Mis kanaleid ja kui tihti kasutada internetis.
    • Kommunikatsiooni tähtsus ja tulemuslike sõnumite koostamine sotsiaalmeedia turunduseks. Konkreetsed soovitused, mida praegusel ajal kõige olulisemaks peetakse.
  • Milliseid sõnumeid jagada lõpptarbijale ja äriklientidele suunatud kanalites (LinkedIn, Twitter jt) 
    Storytelling digitaalsete kanalite kaudu, s.h kuidas rääkida haaravalt oma ettevõtte ja sihtkoha lugu
    • Kuvandi loomine lähisihtturgudele, ettevõtte ärimudeli sisu ja selle arendamine lugudeks, lugude struktureerimine
  • Praktiku kogemuslugu - Piret Potisepp, Tallinn Design Tours looja ja storytelling coach
    Piret Potisepp on elanud ja töötanud kolmel kontinendil ning tänu sellele on tal väga palju kogemusi eri kultuuridega suhtlusel ja koostöö eripäradel. Oma põhitöö kõrvalt asutas ta ettevõtte, mille kaudu korraldab disainigurmaanidest väliskülalistele ekskursioone Tallinnas – ja just nendesse paikadesse, kus on võimalik ka kohalike disaineritega kohtuda. Kogu turundus ja kuvandi loomine käib erinevate sotsiaalmeedia kanalite kaudu, kuid kõige olulisem asi on jutustada oma lugu – sest kuidas sa muidu suudad tekitada huvi oma potentsiaalsetes klientides.

23.11.2022. Ettevõtte B2B digimüügi ABC

Aeg ja koht: 23.11.2022, kl 10-16, koht täpsustamisel!
Päeva kestus koos kohvipauside ja lõunaga on 6 tundi.
Koolitaja: Eero Palm 

Teemad:

  • Digimüügi ABC 
    • Digimüügi ABC (võrdlus müügiprotsessi ABC-ga). Digimüügis on vaja jõuda müügiinfoga inimeseni (otsustajani) ületades digitakistusi. Kuigi kasutame protsessis "robotite" abi, siis klient (otsustaja) ei ole robot.
    • B2B vs B2C vahe digimüügis. Koduklient vs välisklient
    • Digiturunduse tegevuste kavandamine
  • Kuidas olla leitav ja nähtav ekraanide vahendusel
    • Kuidas olla leitav ja nähtav digikliendile (digiostjale).
    • SEO alused
    • Näited elust enesest koos praktiku kogemuslooga. Praktik valitakse vastavalt osalevate ettevõtete profiilidele
  • Müügiprotsessi rakendamine veebikohtumistel 
    • Veebikohtumise eelised, tugevused, ohud, tehnilised tegurid.
    • Veebikohtumine võrdluses muude kontaktivormidega
    • Kuidas riietuda? Milline taust valida? Kehakeele kasutamine
    • Kaamera, tehniline valmidus tehnilised võtted, mis aitavad veebikohtumistel mõju suurendada
    • Mida silmas pidada müügiürituse/veebikohtumise korraldamisel välisturgude jaoks

07.12.2022. Rahvusvaheline digimüük ja turundus erinevate kanalite kaudu

Aeg ja koht: 07.12.2022, kl 10-16.30, Nordic Hotel Forum - Viru väljak 3, Tallinn.
Päeva kestus koos kohvipauside ja lõunaga on 6,5 tundi.
Koolitaja: Tanel Vetik

Teemad:

  • Digikeskkonnas tehtavate müügitegevuste analüüs 
    • Milleks on vaja analüüse teha?
    • Tegevuste mõõtmine maandumislehel, analüütika jm,
    • Kliendi teekonna kavandamine
    • Ostu või päringu tegemise pudelikaelad ja nende leidmine
  • Eksporditurunduse strateegia
    • Välisturu kaardistamine sõltuvalt ettevõtte niššist
    • Parimate turunduslike ja müügikanalite valik
    • Riiklike strateegiate /sõnumite rakendamine oma väärtuspakkumise /ettevõtte müügistrateegia koostamisel
    • Praktiline harjutus
  • Valmistumine rahvusvahelisel digimessil osalemiseks 
    • Messiks valmistumine. Kuidas valida sobiv digimess.
    • Ettevõte müügipresentatsiooni koostamine ja toodete-teenuste esitlemine digikeskkonnas
    • Kuidas digi- ja hübriidmesside platvorme kasutada nii, et messil osalemisel oleks tulemus?
    • Võtmekliendid digimessil, kliendisuhted
    • Millised järeltegevused on digimessi puhul vajalikud?
    • Praktiku näpunäited

Koolitajad

  • Kadi Elmeste
    Kadi kireks on turismiettevõtete äri arendamine oma kogemuste ning teadmiste jagamise kaudu. Kogemusi on kogunenud turismiettevõtete turule toomise, juhtimise, ümberpositsioneerimise, strateegilise turundamise ja rahvusvahelise müügi alal tegutsedes. Igapäevaselt tegutseb Kadi turismiturunduse valdkonnas – seda pidevalt praktiseerides, teistele õpetades ja samal ajal ka ise juurde õppides..
  • Eero Palm
    Eero Palm on Trendline Analytics asutaja, kel on 19 aastat koolituskogemust. Lisaks laialdane digimüügi ja -turunduse kogemus, elades 5,5 aastat Ecuadoris ning hoides ja kasvatades kliendisuhteid Eestis ja Baltikumis.
  • Tanel Vetik
    Tanel Vetik on digiturunduse teenust pakkuva ettevõtte Onte Digital asutaja ja juht ning digiturunduse strateegiate koolitaja. Ta aitab ettevõtetel leida parima digiturunduse strateegia lähtuvalt ettevõtte spetsiifikast ning annab nõu kõige tõhusamate kanalite valikul ning sõnumite seadmisel.


Koolitused korraldab EASi ja KredExi ühendasutuse turismiosakond koostöös Eesti Kaubandus- ja Tööstuskojaga.
Koolituste korraldamist rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondist.

Koolitustele registreerimine

Koolitustel osalemine on tasuta. Osaleda võib nii ühel kui ka kõigil koolitustel. Ühest ettevõttest võivad erinevatel koolitustel osaleda erinevad inimesed.

Info ja küsimuste korral

Ave Pill

ärimudelite ja digitaliseerimise projektijuht

ave.pill@eas.ee

+372 5850 8793