Äriturismi üks tähtsündmusi virtuaalsel peopesal

11. detsember 2020

8.-10. detsembrini toimus äri- ja konverentsiturismi mess IBTM World Virtual. Kokkuvõtte messi tulemustest teeb Visit Estonia äriturismi projektijuht Liisa Eller.

Meie jaoks traditsiooniline äri- ja konverentsiturismimess IBTM, mis tavaolukorras toimub Barcelonas, on justkui rasvaseks punktiks aastale – suur, töine, melu- ja kontaktiderohke, kuhu tulevad kokku Euroopa ja ka muu maailma professionaalid, et koguda infot, arendada olemasolevaid suhteid ning luua uusi kontakte, et kasvatada äriarendust ja müüki.

Sel erakordsel aastal toimus mess loomulikult virtuaalselt ning hoolimata sellest, et sellisel viisil jääb puudu sellest heast otsekontaktist, mille abil vestluspartnereid paremini tunnetada, oli positiivne, et me ei pidanud piiri panema Eesti stendi kaasatud partnerite arvule, ettevõtetele ja sihtkohtadele – virtuaalstend mahutas nad kõik kenasti ära.

On hea meel, et enamik aasta algul registreerunud partneritest leidis, et virtuaalmess on uus võimalus ja uue aja vahend ning ei tõmbunud tagasi, vaid andis gaasi hoopis juurde. Visit Estonia eestvedamisel oli messil kohtumisi püüdmas 15 partnerit, kes kodukontoris, kes oma büroolaua taga. Igal partneril oli messil oma kalender ja strateegia, kuidas sellest parim välja pigistada, aga leiti ka aega, et jagada muljeid ja nippe meie virtuaalstendi tagalas - tegime juba enne messi algust oma jututoa, kus ühine kommunikatsioon saaks kiirelt liikuda.

Nüüd, kui kolm tihedat virtuaalmessipäeva on selja taga, siis pole mess meie jaoks läbi, vaid algab oluline ja aega nõudev osa sellest – follow-up ehk järeltegevused, et neist toredatest kohtumistest saaks tulevikus, siis kui reisimine taas võimalik ja turvaline on, hea koostöö ja edukas äri.

Tagasiside ostjatelt on väga positiivne, millest võib järeldada, et nii ostjad kui ka müüjad messil olid tõeliselt „kohal“ ning valmis koostööks, et lähitulevikus teha tekkinud ideed teoks. Paljud uued kontaktid ütlesid, et Euroopa põhjaosal on nende silmis suur potentsiaal, sh Eestil, sest siin on ruumi. Siinne tiheasustus poe võrreldavgi Kesk- ja Lõuna-Euroopaga, siit lausa õhkub turvalisust – just sellised olid ühe kogenud Pariisi agentuuri tegevjuhi sõnad.

Loomulikult on kõik osapooled seda meelt, et uuel aastal tahetakse ikka messi raames kokku tulla, mis tähendab, et turismirahvas on hoolimata raskest ajast optimistlik ja kindlameelne.

Visit Estonia partnerid messil olid Visit Tartu, Tallinn Convention Bureau, Tallink Hotels, Radisson Blu Hotel Olümpia, Park Inn by Radisson Meriton Conference & Spa Hotel Tallinn, Original Sokos Hotel Viru, DMC Estonia, Hestia Hotel Europa, Go Travel, Estonian Convention Bureau, Conference Expert (Reisiekspert), Bonus Travel, Blue Drum Events, Baltic Tours DMC, Baltcoming (Estravel Ltd).

Mõned kommentaarid partneritelt

Tallink Hotels`i müügijuht Marina Mättik tõdes, et oli esialgu virtuaalmessi suhtes üsna skeptiline. „Väiksemad workshop'id on virtuaalis toiminud, aga ma ei kujutanud ette, kuidas suur mess nii võiks toimida. Aga toimis ja väga hästi! Messisüteemil olid kõik funktsioonid olemas ja ka mugavad kasutada. Eesti stendi messimelu hoidis Liisa üleval suurepäraselt ka virtuaaselt, mis kajastub toredasti meie grupipildil. Kohtumised kulgesid ladusalt ning Tallinki teenused ja tooted tekitasid huvi neis, kes meist veel palju ei teadnud, samas saime head tagasisidet neilt klientidelt, kes olid juba Eestis käinud ning kogenud ka meie teenust.

Dana Neemre, Tartu konverentsibüroost, tegi kolmanda messipäeva lõpuks kokkuvõtte, et kõige positiivsem ongi see, et kõigil kontaktidel oli tõesti hästi tõsine huvi sihtkoha vastu ning mitmed olid jätkuvalt positiivselt üllatunud. „Mul oli väga hea meel näha, et kõigil on ikkagi suur reisimise soov olemas ning niipea kui see taas võimalik, on Eestil kindlasti potentsiaali.“

Kätlin Kuusemäe, Bonus Travel´is oli äriturismi messil esimest korda ja jäi oma debüüdiga rahule. „Päevad olid kohtumisi täis ja pikad, mis ongi ju hea messi märk, kuigi esimese päeva lõpuks olin ikka päris läbi. Õhtu spordiklubis aitas ja järgmised päevad läksid juba reipamalt. Kontakte oli nii erinevatest riikidest üle maailma, et viimase päeva õhtuks oli tunne, nagu oleksin teinud läbi ühe korraliku ringreisi!“