Digiuudised: kasutajate loodud sisu ja uutmoodi mobiiliveeb

07. veebruar 2017

Turismiarenduskeskuse digiturunduses on seekord fookuses igasugune kasutajate loodud sisu. Arvestades digimaailma toimimist, on igati tulus, kui infomonopoli asemel tegutseb hulk eri huvidega rakukesi, kes vaimustunult Eesti kohta igasugust põnevat materjali jagavad.

Esmalt soovitame soojalt jälgida Puhka Eesti facebooki. 30. jaanuaril algasid seal taas maakondade nädalad. Kuni maikuuni võtab igal nädalal Puhka Eestis Facebooki üle üks maakond, kes oma teemade turundusega end fookusesse seab, kuni Eestile ring peale tuleb. Algust tegi algust Valgamaa, käimas on Narva-nädal. Jälgi https://www.facebook.com/puhkaeestis.

Initsiatiivile ja inspiratsioonile tegi panuse ka meie rahvusvaheline auhinnamäng, mis kutsus välismaalasi üles valmistama Eesti köögist lähtuvat toitu, tegema sellest foto või video ja laadima üles Visit Estonia Instagrami. Eesmärgiks oli, et masinliku #-märgi panemise asemel ükskõik millisele pildile vallutaks iga osaleja pead mõte, mis on tema jaoks Eesti toit. Auhinnaks oli võitjale ei rohkem ega vähem kui sõit jaanuari lõpus Lyoni kokkade olümpia vaimustavasse meeleollu koos võistlustulle astunud Eesti tiimiga. Vaata albumit Eesti köögist inspireeritud roogade võistluse parimate piltidega.  

Saime valmis ka kokkuvõtte mullu maist septembrini Rootsis, Norras ja rahvusvahelisel turul toimunud digikampaaniast, kus Facebookis ja Instagramis võimendasime kasutajate loodud sisu. Fookuses olid erinevad teemad – toit, spa, majutus, looduspuhkus, kultuur.
Kampaania vältel jooksis kokku 318 reklaami, mis jõudis 5.1 miljoni inimeseni. Kõige enam reageerimist (laikimist, kommenteerimist jms) saavutasid Skandinaavia turul moe-, spaa- ja looduspuhkuse pildid.

2016. aasta viimases kvartalis tegime koostööd USA blogijaid vahendava platvormiga Cooperatize. Praeguseks on avaldatud on 17 Eesti-teemalist artiklit, mis on sotsiaalmeedias saavutanud unikaalseid lugejaid 45 000. Näitena viimane artikkel, mis avaldati 26. jaanuaril.

Värskelt on saanud uue kuue ka visitestonia.com mobiiliveeb, mis on nüüd nn fully responsive lahendusega ehk vastab kujunduselt sellelesamale pildile, mis avaneb arvutiekraanil. Uuendusena on lahendus loodud ka vaegnägijatele. Nii arvutis kui ka mobiilis saavad erivajadusega inimesed määrata kirja suurust ja ekraanipildi kontrastsust.