Tunne klienti: milline on Eestisse reisiv soomlane?

20. oktoober 2016

13. oktoobril toimus Tallinnas Sokos Hotell Virus EASi turismiarenduskeskuse ja ajalehe The Baltic Guide koostöös seminar „Soomest Eestisse reisijate profiil nüüd ja tulevikus”.

Oma uurimistulemusi avaldasid seminaril Ossi Nurmi Soome statistikaametist,  ekspert Pasi Nurkka Soome uuringuettevõttest TAK Oy, Tarass Snitsarenko Eesti Pangast ja Laura Altin Positium LBSist. Turismiarenduskeskuse tegevusi ja strateegiat Soome turul tutvustas EASi Soome esindaja Toomas Tärk. Ajakirjanik Mikko Virta esitles seminaril väljaannet The Baltic Guide, mis on suunatud nii erinevas vanuses ja huvidega soomlastele - nii turistidele kui ka neile, kes elavad Eestis.

Esitlustest jäid kõlama järgmised mõtted, millest on põhitõdedena abi kõigil Eesti ettevõtjatel, kes täna juba Soome klienti teenindavad või plaanivad seda teha:

  • Umbes  2,7 miljonist soomlaste poolt tehtavast reisist aastas sisaldavad ööbimist ca 1,7 miljonit reisi (tervelt miljoni moodustavad ühepäevareisid).
  • Soomlaste poolt Eestisse reisimisel tehtavad kulutused moodustavad kokku umbes 970 miljonit eurot. Eestis kohapeal kulutatakse sellest summast umbes pool, teine pool kulutatakse laevadel.
  • Soome noored reisivad Eestisse järjest sagedamini. Samas ei ole teiste vanuserühmade osakaal oluliselt vähenemas. Noorte reisimotivatsiooniks on suurüritused, mille raames turistide liikumist on uuritud ka mobiilpositsioneeringu abil. Näiteks moodustasid Robbie Williamsi kontserdi välismaisest publikust 21% soomlased, kes viibisid toona riigis keskmiselt neli päeva.
  • Soomlastest turistide voog Eestisse on tunduvalt stabiilsem, kui on täheldatav teiste riikide kodanike puhul: reise Eestisse tehakse ühtlaselt, sõltumata aastaajast või ilmast. 2016. aastal on oodata soomlaste hotellimajutuste arvu rekordaastat.

Loengumaterjalid, milles käsitletakse neid väiteid ulatuslikumalt, leiab huviline balticguide.ee/fi/seminar.

Fotod: The Baltic Guide/ Andrei Chertkov