Visit Estonia toob aastas turismiettevõtete veebilehtedele pool miljonit klienti

02. oktoober 2017

Järgnev ülevaade on mõeldud kõigile ettevõtjatele ja sihtkohtadele, kes portaalis visitestonia.com oma infot turundavad. Tulemused näitavad, et ettevõtte info ajakohasena hoidmise, hea turundusteksti ning kvaliteetse video- ja pildimaterjali lisamisega tasub vaeva näha: info otsimine üle-eestilisest ametlikust turismiveebist tõuseb stabiilselt ja aasta lõpuks ootame 5,5 miljonit veebikülastust.

Võrreldes aasta esimest 9 kuud mulluse 9 kuuga, on kasutajaid olnud koguni 11% rohkem. Eriti märgatavat tõusu septembris võib kindlasti Visit Estonia rahvusvaheliselt eduka Stress Busteri looduskampaaniga. Ees on veel koostöökampaania EV100ga.

Külastajate arv on hea tulemus ka teiste riikidega võrreldes. Euroopa turismikomisjon ETC teeb (kuigi vabatahtliku osavõtuga) ülevaadet, millest selgub, et näiteks Tšehhiga võrreldes oleme külastuste arvult rohkem kui kaks korda paremad, Soomega samal tasemel ja Taanile jääme poolega alla. Samas tuleb vaadata ka turistide arvu, mis on Taanis u 10 korda suurem kui Eestis.

Milline on visitestonia.com külastaja?

Keskmine veebikülastaja viibib lehel 3-3,5 minutit. Seda on pisut vähem kui paar aastat tagasi, ent ka ootuspärane, sest veebi tuntavalt värskendades tegime sisu lühemaks ja kompaktsemaks, andsime rohkem ruumi pildile ning soovisime, et külastaja saaks info kätte kiiresti.

Väga hea uudis nii Visit Estonia tiimile kui ka kõigile ettevõtjatele, kelle infot vahendame, on see, et kuigi infohulk on suur ja võiks arvata palju juhukülastusi, on see täpselt vastupidi! Visitestonia.com tagasipõrkemäär (loe: juhuslikud inimesed, kes satuvad kogemata meie lehele) on vaid 15-20%. See on ülimalt hea tulemus ning meil on hea meel teatada, et hoolimata külastajate suuremast hulgast oleme suutnud seda numbrit isegi allapoole tuua. See tähendab, et meie külastaja satuvad lehele teadlikult ning saavad asjalikku infot.

Umbes pool külastajatest tuleb Google'i otsingu kaudu. Oleme selles vallas palju töötanud, et leht oleks otsingumootoritele hästi leitav. Neljandiku toome lehele reklaamiga ja neljandik tuleb viitamisega teistelt lehtedelt või siis kirjutab inimene ise veebiaadressi reale visitestonia.com või puhkaeestis.ee. Peame oluliseks oma infokanaleid seotuna hoida ehk juhime oma sotsiaalmeedia külastajaid veebi ja vastupidi - veebikülastajad Visit Estonia sotsiaalmeediat jälgima.

Google jaotab veebikülastajad elustiili ja tarbijakäitumise (õigemini guugeldamiskäitumise) järgi segmentidesse. Kiire pilk sellele ütleb, et meie veebitarbija hindab puhast keskkonda, hoolitseb oma välimuse eest ning on üle keskmise suur kultuuritarbija.

Ja nüüd põhiküsimus: palju külastajaid, kuid on sellest mingi kasu ka ettevõtjatele?

Seda oleme sel aastal teraselt jälginud. Ligikaudu kümnendik visitestonia.com lehele tulnud sessioonidest lõpeb klikiga ettevõtja lehele või kontaktile või teeb broneeringu. See tähendab arvestades veebikülastuste koguarvu suurusjärgus poolt miljonit klienti. Siit edasi saab mõistagi juba iga ettevõtja ise klienditoomise oma lehel äriks pöörata.

Meil on võimalus majutust ka booking.com kaudu broneerida. Nelja viimase kuu jooksul kasutas seda võimalust 1000 inimest ehk tõime 1000 broneeringut visitestonia.com kaudu. 1000 broneeringut tähendab u 2000 turisti ja umbes 2000 ööd.

Kui korrutada 2000 turisti 300 euroga, mis on keskmine kulutus turisti kohta ühe reisi jooksul, tähendab rohkem kui pool miljonit turismitulu.

Kuidas jätkame?

Veebilehed arenevad väga kiiresti. Juba on vaja mõelda, et mobiilivaatega leht ei ole midagi, mis toimib ka kuidagiviisi desktop-lahenduse kõrval, vaid sellesse tuleb suhtuda sama tõsiselt või tõsisemaltki. Soovime veebilehte täiendada, orgaaniliselt areneda lasta, sest peame seda paremaks kui seisakut ja hüppelisi muutusi.

Ettevõtjatele ja sihtkohtadele on turunduse mõttes kindlasti oluline sõnum peale oma info kuvamise portaalis ka viitamine. Kõik, kes jagavad visitestonia.com sisu oma veebilehel ja sellele meie ühisele portaalile viitavad, toovad (ka seonduva) info leitavuse ja levitamise kaudu lõppude lõpuks kasu ka oma ettevõtmisele.

Täname kõiki ettevõtjaid ja partnereid, kes panustavad iga päev sellesse, et visitestonia.com oleks maailma parim riigi turismiportaal ning kasutavad seda nii oma tegemiste hüvanguks kui ka esitlustes laiemalt Eesti tutvustamiseks. Igapäevane hea töö suudab hoida tugevat tugevana ning teha hea veel paremaks.