Turismikonverentsi ettekanded

15. oktoober 2018

Hea turismirahvas! Rahvusvahelise turismipäeva rahvusvahelise konverentsi elevus ning turismigala ülevus on vaibunud. Kogusime siia kokku ettekanded esinejatelt, kes oma esitatut ka kirjalikus vormis jagasid. Peamiselt on see meeldetuletuseks, sest konverentsisaali õhustikku, esinejate karismat, paneelides heidetud provokatiivseid ja lennukaid mõtteid pole võimalik taasesitada. Selleks me kord aastas kokku tulemegi - et saada inspiratsiooni esinejatelt, inspireerida üksteist ja tunda, et üks pluss üks on rohkem kui kaks. Tänu kõigile, kes osalejana tulid kuulama rahvusvahelisel tasemel kõige värskemat mõtet turismitrendidest ning rakendavad nüüd saadud innustust ja teadmisi oma igapäevases töös. Kohtumiseni tuleval aastal!

Kõigepealt Visit Estonia slaidid turismi arendamise lähiaja väljakutsete kohta. Tõsi on see, et Eesti on väga sõltuv lähiturgude lühireisidest, mida on traditsioonilielt mõjutanud soodsad hinnad. Ainult 14% välisturistidest tuleb Eestisse lennukiga - samas on see reisi jooksul kõige rohkem kulutav ja seega Eesti turismitulu mõjutav sihtgrupp. Kuidas nende osakaalu suurendada, loe siit.

Mikko Turtiaineni, Finnairi rahvusvahelise müügi juhi ettekandest selgusid suurelt unistamise tulemused: kuigi unistuse teoks tegemine võttis aega kümme aastat, on Finnair täna Euroopa suurim Aasiasse lendav kompanii. Finnairi heast tööst saab kasu ka Eesti meil plahvatuslikult kasvanud Aasia külastajate näol. Vaata slaide siit.

Islandi turismiameti asejuht rääkis seda saareriiki tabanud turismibuumi ulatusest, põhjustest ja mõjust. Ettekannet saad meelde tuletada siit.

Stsenarist James McCabe pakkus Eestile välja prisma, mille läbi lugusid jutustada: olgu me ülerahvastatud Pariisist jt maailmalinnadest väsinud ja vähem või rohkem petetud lubadustega turistidele omamoodi salaaed. Eestikeelset kokkuvõtet saad lugeda kohapeal sündinud Visit Estonia blogi reportaažist, ingliskeelset kokkuvõtet siit.

Doug Lansky ettekannet ei saatnud, kuid tema värskendavaid mõtteid, mis paluvad keskenduda turistide arvu asemel turismitulule, saab lugeda Postimehe tehtud intervjuust.

Kokkuvõte turismikonverentsi fotodest on saadaval Visit Estonia Flickri keskkonnas. Valikut gala fotodest näed Delfi uudise all.

Saali reaktsiooni järgi kõige haaravama ettekande pidanud Magnus Lindkvist saatis turismirahvale järgmise läkituse:
”I had the distinct pleasure of speaking at the Estonian Tourism Conference in 2018 and got to experience what Estonian hospitality is all about. I was treated like a rock star by organizers and audience members alike. From the theme - Digital Smoke Sauna - to the content, the day was interesting, warm, friendly and served up with wit and insight. It’s a conference that not only the Estonian tourism industry but all Estonians can be proud of. Five Stars!"

Paljud turismivaldkonna töötajatest, kes ka saalis istusid, on naised. Laval valitsesid sel päeval siiski mehed. Et seda maskuliinset pilti hajutada, toome siin ära veel paneeldiskussioonis osalenud turismiettevõtja Helina Viigi pärast konverentsi saabunud mõtted:

"Traditsiooniline turundus on surnud, kliendid hangivad oma info internetist ja teevad otsuse teiste klientide soovituste, mitte reklaamtekstide järgi. Öeldakse ka, et kaasaegne turundus on investeerimine tootesse/teenusesse, et pakkuda paremat kliendikogemust. Offline'ist üle jääva raha võiks näiteks investeerida WI-Fi kvaliteedi tõstmisse, mis on kliendikommentaaride põhjal sageli üks nõrgemaid kohti, kuigi oleme oma tasuta võrgu pakkumise üle sageli nii uhked olnud. 

Selle mõttekäigu valguses võiks ümber mõtestada turismiinfopunktide rolli. Nendest võiks saada mobiilsed ettevõtluse nõustajad, kelle töö on külastada turimisettevõtteid nendele sobival ajal ja koos aidata teha ettevõtteid internetis nähtavaks, alates visitestonia.com konto pidevast uuendamisest kuni Google'i, Facebooki ja Tripadvisori kontode haldamiseni, õpetada pildistama jne. See töö võiks köita ka nooremat põlvkonda ning annaks võimaluse teha tööd paindliku töögraafikuga ja paljuski ka kaugtööna. Eesti väiksus annab meile võimalusi teha selliseid üleriigilisi projekte ja viia tõesti kõik ettevõtted uuele tasemele.

Loodan, et turismikonverentsi ettekannete valguses mõtestame Eesti turismieesmärke uuel tasemel, lähtudes ”less is more” põhimõttest. Pigem vähem, aga kvaliteetsemaid kliente, kes oskavad hinnata meie väärtusi, jätavad siia rohkem raha ja saavad parema kliendikogemuse."

Valik konverentsi- ja galafotosid

Et Visit Estonia tegemistega turismi arendamisel kõige operatiivsemalt kursis olla, jälgige Facebook'is Visit Estonia blogi!