Rahvusvahelised sündmused ja projektid Eesti turundamiseks

02. oktoober 2017

Suvel ja sügisel on Visit Estonia värvides ja sisulisel kaasabil saanud Eestit turundanud nii rahvusvahelised spordi-, kultuuri- kui ka meelelahutussündmused.

Mööda Euroopat tuuritab Visit Estonia ja EV100 tiimi koostöös valminud sõnamäng, mis asub aadressil game.estonia.ee. Mängu saab mängida kõikides veebilehitsejates, v.a Internet Explorer. Mängu idee seisneb eesti sõnade järelehääldamises. Esimesed rahvusvahelised sündmused on sõnamängu boksil seljataga ning interaktiivsusele panustav lahendus on leidnud külastajate poolt ülisooja vastuvõttu. Seni on boks reisinud Weekendi festivalil Pärnus, Hamburgis IT-konverentsil ja Brüsselis Euroopa Liidu Nõukogu peahoones. Lähiaja sündmustest seisavad ees NO99 etendused Berliini kontserdimajas ning Tampere ja Londoni jazzifestivalid.

"Kogemus ütleb, et pärast elamust soovivad külastajad saada Eesti kohta rohkem teada, näiteks Hamburgis avaldas peaagu pool osalenutest hakata kohe ka Visit Estonia turismipakkumiste uudiskirja lugejateks," ütles Visit Estonia sündmuste projektijuht Mari Kareda.

Sõnamängu boks käib EV100 välisprogrammi sündmustel 2018. aasta lõpuni ning sama aasta lõpuni toimub ka mängu turundamine.

Kui talvistest sündmustest oli üks intrigeerivamaid Simple Sessioni eel Visit Estonia poolt korraldatud bmx-sõitjate ja rulatajate hokimatš, siis viimase aja suuremad Visit Estonia brändinguga sündmused on olnud Weekendi festival, orienteerumise MM ja SEB maraton. Spordivõistlustel tehtud fotod laeti üles ürituste rahvusvahelistesse galeriidesse kodulehtedel ja sotsiaalmeedias, kust kõik osalejad saavad neid alla laadida ja viidata.

Weekendi festivalil kasutasime taas selfitõstukit, mis tõusis 10m kõrgusele festivalimelu kohale ja millel said kõik soovijad pilti teha. Kõikide vahel, kes laadisid fotod oma sotsiaalmeedia kanalisse üles ja kasutasid teemaviiteid #visitestonia ja #weekendfestival, loositi välja järgmise aasta Weekendi VIP-pass kahele. Kokku tegi tõstukil pilti 400 inimest. Aktsioonist valmis ka video, mida on Visit Estonia Facebookis vaadatud üle 400 000 korra.

Septembrinädalatel vallutas turismiarenduskeskuse eestvedamisel Moskva trendika loomelinnaku Flacon Eestit tutvustav fotonäitus „Eesti värvid”. Näitusel on 28 Eesti fotograafi tööd, mis tutvustavad külastajatele Eesti kohta huvitavaid fakte ja innustavad siia reisima. 4. oktoobrini avatud näitusel on esindatud tööd sellistelt Eesti fotograafidelt nagu Anete Palmik, Arne Ader, Aron Urb, Daniel Rinaldo, Kaupo Kalda, Mariann Liimal, Mart Vares, Paul Meiesaar, Rasmus Jurkatam, Remo Savisaar, Renee Altrov, Roman Neiman, Stina Kase, Sven Zacek, Tarmo Haud, Tõnu Runnel ja Tõnu Tunnel.

Näitust võõrustav Flacon on trendikas loomelinnak, kus korraldatakse rohkelt üritusi, laatasid ja festivale. Keskmisel külastab Flaconit 2000-3000 inimest päevas.

Koostöös Tallinn Music Weekiga on valminud tuleva aasta ürituse reklaamvideo.