Tourest ja Hosted Buyers Programme 2023

Allikas: Foto: Priidu Saart

Touresti mess, workshop Euroopa reisiprofessionaalidele ja fam-reis Tourest Hosted Buyers Programme

9.-11. veebruaril toimunud rahvusvaheline turismimess Tourest näitas, et on elujõus ning oodatud sündmus nii Eesti inimestele kui väliskülastajatele. Messi külastuseks soetas pääsme kokku 27 686 inimest ning Tourestil oli kohal enam kui 300 eksponenti 27 riigist.

Touresti raames toimus juba viiendat korda Euroopa reisiprofessionaalidele mõeldud workshop ja fam-reis Tourest Hosted Buyers Programme. Koostöös Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse turismiosakonna (Visit Estonia), Eesti Turismi- ja Reisifirmade Liidu (ETFL), airBalticu, Tallinki ja paljude teiste ettevõtetega tutvustasime Eestit kui atraktiivset ja omanäolist puhkusesihtkohta, eesmärgiga kasvatada Eesti kui sihtkoha osakaalu workshopil osalevate välisreisikorraldajate tooteportfellis.

Sel aastal võõrustasime rekordarvu väliskülalisi eesmärgiga aidata Eesti turismiettevõtetel luua kontakte ning soodustada välismaiste turistide Eestisse jõudmist. Programmis osales 53 väliskülalist 13 riigist. Esindatud olid Soome, Rootsi, Norra, Suurbritannia, Hollandi, Belgia, Itaalia, Hispaania, Saksamaa, Šveitsi ja Austria reisikorraldajad. Ürituse käigus toimus Eesti kui sihtkoha esitlus, B2B workshop eelbroneeritud kohtumistega Eesti turismiettevõtetega ning külastati Tourest messi. Lisaks välismaistele külalistele osales programmis ligi 52 turismiettevõtet Eestist, kes kohtusid tulevaste võimalike koostööpartneritega.

Tallinna päeval tutvuti nii vanalinna, Noblessneri kui ka Telliskivi turismitoodetega ning ürituse lõppakordina toimusid viis post-tuuri Eesti regioonidesse (Tartu, Saaremaa, Muhumaa, Pärnu, Haapsalu, Põhja-Eesti ja Lahemaa), kus külastati kohalikke turismiatraktsioone, majutus- ja toitlustuskohti ning osaleti erinevates tegevustes.

Välisosalejatest olid u 50% need, kes Eestit kui sihtkoha veel ei müü ning teine pool koosnes reisikorraldajatest, kes juba Eestit müüvad, kuid soovisid tootevalikut laiendada ja oma teadmisi sihtturust värskendada. Tagasisideküsitluse kohaselt pidasid väliskülalised Tallinna hittideks Olde Hansat, Fotografiskat, Kadrioru kunstimuuseumi ning loomulikult ka vanalinna tervikuna. Kuigi workshopi sihtgrupiks olid puhkusereiside korraldajad, mainisid väga paljud külalised Eesti tugevat potentsiaali ka konverentsi- ja firmareiside sihtkohana. Väga kõrgelt hinnati Eesti restoranide taset ning kiita said ka hotellid.

Post-tuuridega külastatud kohtadest said kõrgeimad hinded Viru raba, Eesti Rahva Muuseum, Haapsalu linnus ning kuunar Hoppet Kuressaares.

Rõõm oli tõdeda, et juba post-tuuride ajal tehti algavaks hooajaks konkreetseid päringuid ning välisreisikorraldajad avastasid Eestis uusi regioone, mis neid väga positiivselt üllatasid ning kuhu nad edaspidi oma kliente saata plaanivad.

Profiprogramm on Visit Estonia ja ETFLi ühisprojektina plaanis korraldada ka järgmisel, 2024. aastal.

Tourest messi pressiteade https://etfl.ee/2023/02/eesti-inimeste-reisilemmikud-on-turgi-montenegro-ja-egiptus/

Info: Merike Hallik (ETFL) ja Kristiina Kästik (Visit Estonia)