Allikas: Visit Estonia

Euroopa suurim turismimess ITB näitas sakslaste huvi reisida Eestisse

EASi ja KredExi ühendasutus viis Eesti turismiettevõtted ja sihtkohad ühisstendiga Euroopa suurimale turismimessile ITB, mis toimus 5.-7. märtsini Berliinis.

Kui enne kriise oli ITB mess suunatud nii lõpptarbijatele kui ka reisiäri professionaalidele, siis alates möödunud aastast on ITB messil kohal ainult professionaalid. Seekord oli messil 5500 eksponendilt uusi kontakte otsimas ligi 100 000 reisiprofessionaali, kes teevad äriotsuseid mitmeks aastaks ette.

Tallinna Strateegiakeskuse ettevõtlusteenistuse turismiosakonna juhataja Evelin Tsirgi sõnul said Visit Tallinna brändi tutvustajad Saksa reisikorraldajatelt positiivse sõnumi, et Tallinn müüb sihtkohana tänavu paremini kui eelmisel aastal. „Teadlikkus Tallinnast on Saksa turul märkimisväärselt kasvanud," rõõmustas Tsirk. „Saksa reisikorraldajate seas oli neid, kes on Tallinna reiside müügiga jõudmas juba pandeemiaeelsele tasemele. Grupireisid Saksamaalt Tallinnasse keskenduvad peamiselt ajaloole ja kultuurile."
Vestlustes turismiprofessionaalidega tulid messil jutuks ka diginomaadluse võimalused ning sarnaselt reisikorraldajatele näitasid Tallinna suhtes huvi üles rahvusvahelised turismi-influencerid.

Olgugi et Saksa turg ei ole Eestis pandeemiaeelset taset veel saavutanud, on see siiski kindlalt taastumiskursil: kui 2021. aastal ööbis Eesti majutusasutustes üle 41 000 Saksa turisti, siis mullu juba enam kui 87 000, millega sakslased olid 2023. aastal Eestis majutatute pingereas kolmandal kohal. Ka turismiekspordi tulude mõttes oli Saksamaa mullu 70,9 miljoni euroga Eestis Soome ja Läti järel kolmas.

Ühendasutuse Saksa, Austria ja Šveitsi turismiesindaja Evely Baum-Helmise sõnul tõi läinud aasta tõi Eestile Saksa turul olulise läbimurde. „Kui varem oli Eesti tootepakkumistes peamiselt ühe osana Baltikumist ning Eestis ööbiti keskmiselt 1-2 ööd, siis möödunud aastast on kümme regiooniülest olulist ja suuri mahte müüvat reisikorraldajat võtnud Eesti oma tootepakkumisse ainsaks sihtriigiks ja siin veedetakse keskmiselt 5-7 ööd. Peamiselt on selliste toodete fookuses loodusturism, aga ka Tartu kui kultuuripealinn, st liigutakse rohkem Tallinnast väljaspool ja majututakse regioonides, mis on ka riikliku turismistrateegia eesmärk," rääkis Baum-Helmis.

Messil Eesti Loodusturismi Ühinguga väljas olnud loodusturismiettevõtja Triin Asi ütlust mööda ei pruugi reaalsed tulemused ettevõtjale tulla kohe messil, vaid alles aastate pärast. Eestile geograafiliselt lähedale asuvale ja enam kui 80 miljoni elanikuga Saksamaale tasub tema hinnangul aga igal juhul panustada. „Kuna ITB on professionaalide mess, toimusid meie kohtumised valdavalt loodus- ja seiklusturismist huvitatud potentsiaalsete partneritega. Täna on veel vara lõplikke kokkuvõtteid teha, aga allkirjastasime messil tulevaks aastaks koostöölepingu meie kõige olulisema uue partneriga. Samuti toimus mitmeid lootustandvaid kohtumisi reisikorraldajatega päris uutelt sihtturgudelt," sedastas Asi.

Loodusturismiettevõtjana peab ta oluliseks, et Eestisse reisiv Saksa turist jõuaks ka Tallinnast välja ja peatuks siin riigis pikemalt. „Meie ettevõtte (süvaloodusmatku pakkuv osaühing Natourest) sihtgrupiks on loodus- ja kultuurihuvilised, kes soovivad aktiivselt puhata ning meie pakkumised on suunatud eelkõige väikegruppidele, individuaalreisijatele ja peredele. Kuna üle poole meie klientidest tuleb täna Saksamaalt on see turg meile esmatähtis."
Asi hinnangul valitseb Saksa turismiturul suur konkurents, mistõttu tuleb osata oma toodetega eristuda ja olla paindlik. „Saksa turistid on kogenud ja nõudlikud reisijad, kellele tuleb pakkuda hea hinnaga kvaliteetset teenust. Väga oluline on ka saksa keele oskus, sest nii koostööpartneril ja turistil kohapeal on mugav suhelda oma emakeeles."

Saksa turg on ka üsnagi konservatiivne ja suurelt ei juhtu seal kohe midagi. Loodud kontaktid vajavad aastaid suhtlust ja läbirääkimisi, et jõuda õigete lahendusteni. „Oleme pikalt rääkinud Eesti võimalustest talvehooajal ja just lõppeval talvel realiseerusid mitmed meie reisiplaanid uute toodetega. Täna võime julgelt öelda, et Eesti on talvehooajal väga atraktiivne sihtriik ja mitte ainult Saksa turul. Eestil on loodusreisidele ja aktiivpuhkuse suunal palju pakkuda: meil on atraktiivsed matkarajad, rabad ja metsad, rohkelt võimalusi loomavaatluseks. Kõik asub lähedal, nii et samal päeval jõuab rabasse, mereranda kui kajakiretkele," ütles Asi.
Ka mitmeid kordi ITB-l osalenud Eckerö Line Eesti rahvusvahelise müügi juhi Tiina Isotamme kogemuse põhjal ei pruugi messi tulemused kohe avalduda. „Mõne partneriga läheb kauem aega, et koostöö saaks hoo sisse, kuid kõige olulisem on, et Eestil turismisihtkohana jaguks potentsiaali ja äsjane mess näitas, et jagub," lausus Isotamm.

Laevafirmal on ITB messil sihikul DACH turg (Saksamaa, Austria, Šveitsi), mille reisikorraldajad on huvitatud sellest, et ühendada Eesti ja Põhjamaad üheks reisiks. Nii nagu Asi kinnitas Isotammgi, et järjepidevus kontaktide loomisel ja hoidmisel on ülimalt tähtis. „Mõni kontakt, kes on meil olnud aastaid silmapiiril, võib just tänu ITB-l toimunud kohtumisele formeeruda koostööks. Ka olemasolevate klientidele tuleb pakkuda värskeid ideid ja vaatenurki."

Visit Estonia ühisstendis osalesid: Visit Tallinn, Visit Tartu, Visit Hiiumaa ja Visit Saaremaa, Eesti Loodusturismi Ühing, Estravel, Reisiekspert, Via Hansa & Borealis, Duco Hotels, Radisson Collection Hotel Tallinn, Palace Hotel Tallinn, a member of Radisson Individuals, Radisson Blu Hotel Olümpia, Sokos Hotels, Original Sokos Hotel Viru, Eckerö Line Eesti ja Taisto Bussid.

ITB messil osalemist kaasrahastas Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond.