Turismistrateegia - eesmärgid ja tegevused

Allikas: Tõnu Tunnel

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ning Turismiarenduskeskuse eestvedamisel ning koostöös turismi erialaliitude, sihtkohaorganisatsioonide jt partneritega valminud turismistrateegia seab turismivaldkonna strateegilised eesmärgid ja prioriteetsed tegevussuunad aastateks 2022-2025. 
Strateegia peamine fookus on aidata Eesti turismimajandusel toime tulla COVID-19 pandeemia mõjudega ning kavandada tegevusi turismi elavdamiseks, selle lisandväärtuse suurenemiseks ning turismiteenuste ekspordi võimalikult kiireks taastumiseks tasemeni, kus see oli enne kriisi. 

Turismistrateegia 2025. aasta visiooniks on, et Eesti turismisektor on elujõuline ja kohanemisvõimeline. Soovitud eesmärgid eeldavad arenguhüpet kogu Eesti turismisektoris ning on valdkonniti järgmised:

  • Eesti on nutikas ja roheline sihtkoht, mis pakub terviklikku külastajateekonda ja kestlikku turismitoodet; 
  • Eestisse reisivad teadlikud ja aega väärtustavad külalised, kes hindavad Eesti kultuuri- ja looduspärandit;
  • Külastaja viibib Eestis kauem, lahkub rahulolevana ning plaaniga Eestisse naasta;
  • Eesti turismisihtkohtkohtade arendusorganisatsioonid on strateegiliselt juhitud ning toimub sisuline koostöö Eesti turismisektori osapoolte vahel.

Strateegias toodud eesmärkide parimaks elluviimiseks on vajalik sektori koostöö, kus strateegia eest vastutab Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, selle peamine elluviija on Turismiarenduskeskus ning turisminõukojana on kaasatud turismisektor koos seotud valdkondade esindajatega.

Uut strateegilist lähenemist iseloomustab paindlikkus: regulaarne tegevuskeskkonna ja -suundade jälgimine turisminõukoja poolt loob võimaluse reageerida muudatustele kiiresti ning tegevusi kohandada või täiendada.

Vaata ülevaadet turismistrateegia põhinäitajatest




 
Eesti helide viktoriin | Puhka Eestis