Allikas: Visit Estonia

Eesti turismiettevõtted ja sihtkohad osalesid Põhjamaade suurimal turismimessil Helsingis

Visit Estonia viis 20 Eesti turismiettevõtet-sihtkohta ühisstendiga Põhjamaade suurimale turismimessile MATKA, mis toimus 18.-21. jaanuarini Helsingi messikeskuses.

Visit Estonia eestvedamisel osaleti MATKA messil juba aastaid. EASi ja KredExi ühendasutuse turismijuhi Rainer Aaviku sõnul tehakse seda põhjusel, et Soome on olnud ja ka jääb Eestile kõige olulisemaks turismituruks, mis on suurim ka siis, kui külastusnumbrid pole parasjagu rekordtasemel. „Soome külastajad annavad 39% meie turismitulust ning jätavad Eestisse 1,3 miljonit eurot päevas," ütles Aavik.

Ühisstendis osalenud Visit Saaremaa turunduse peaspetsialisti Kristina Mägi sõnul on soomlastel kujunenud Saaremaal välja pikaajalised lemmikud. „Jätkuvalt on põhjanaabrite seas väga popp avastada Lääne-Eesti saari jalgratastel, teha näiteks Muhule ja Saaremaale tiir peale ning põigata siis rattakruiisile Hiiumaale. Ka matkaradade vastu tuntakse jätkuvalt suurt huvi," tõi Mägi välja. Samuti on MATKA mess saarlastele eriline selle poolest, et ühelgi teisel turismiüritusel ei uurita neilt ratsutamisvõimaluste kohta nii palju kui seal. „Nii omal käel tulijad kui ka Soome reisikorraldajad küsivad meilt ikka ja jälle, millistes taludes saab saarel ratsutada. Ka golf ja Saaremaa ooperipäevad on märksõnad, milleta ei möödu meil turismimessil ükski vestlus. Seetõttu on mul on väga hea meel, et Eesti Kontsert on Saaremaa ooperipäevadega esimest korda ise MATKAl väljas," rääkis Mägi.

Messil oli oma peamise väliskliendiga suhtlemas ka Tallinna Teletorn. „Tallinna maamärk üle lahe naabrile tutvustamist ei vaja. Küll aga tuleb soomlastele veel üllatusena, et teletorn pole pelgalt kõrgehitis vaadete nautimiseks, vaid mitmekesise programmiga vaba aja veetmise koht," ütles Tallinna Teletorni müügi- ja partnersuhete juht Raido Roostalu. „Lisaks on soomlastele positiivne üllatus, et pakume koos Tallinna botaanikaaiaga kaksikpaketti ja peagi koos Pirita kloostriga kolmikpaketti. See annab põhjuse linna südamest kaugemale liikuda ja Pirital kas või kogu päeva veeta." Roostalu lisas, et soomlane on küll täna teletorni peamine väliskülaline, ent suurt huvi tunnevad välisturistid kaugemaltki – näiteks taanlased, kelle jaoks on panoraamvaated Tallinnale, eeskätt Lasnamäele, tõeline elamus.

Eesti turismiarendajad ja ettevõtjad olid messil mõelnud nii lõpptarbijatele kui ka professionaalidele. Messi avapäeval toimus Visit Estonia ja laevafirmade eestvedamisel Soome meediale ja reisikorraldajatele Eesti infotund, kus osales üle saja huvilise. Järgmistel päevadel astus reisihuvilise publiku ette messikeskuse laval Eesti esinejaid. Visit Estonia messialal said külastajad osaleda kaardimängus, märkides kaardil ära kohad, kuhu nad sel aastal Eestis kindlasti minna tahaksid. Ürituse lõpuks tekkis ülevaade, millised Eestimaa paigad on soomlaste soovilistis tänavu esiplaanil. Kultuuripealinlased tartlased tõid Eesti stendi ansambli Kiiora elava muusikaga ning messi viimasel päeval keerutati ühisstendis Tartu2024 õnneratast.

Eesti ühisstendis osalesid Eesti Maaturismi Ühing, Lahemaa Turismiühing, Hiiumaa Arenduskeskus ja Visit Saaremaa, Tartu 2024, Sihtasutus Läänemaa, Tallinna Strateegiakeskus, Viljandimaa Arenduskeskus, The Baltic Guide, Unique Hotels Group, Proto Avastustehas, Hilton Tallinn Park, GoTravel, Park Inn By Radisson Meriton Conference and Spa Hotel, Mustamäe Elamus Spa, Eesti Kontsert (Saaremaa ooperipäevad), Tallinn Viimsi SPA, Grand Rose SPA Hotel, Meresuu SPA & Hotel ja Tallinna Teletorn.

Lisaks olid mitmed Eesti sihtkohad ja ettevõtted üritusel väljas oma stendiga. Kokku oli tänavusel MATKA messil Eestist kuue stendiga üle 30 eksponendi. Põhjamaade suurimal turismiala üritusel oli osalejaid enam kui 70 riigist.