Allikas: Evolumina

Brackmann Arenduse kogemus: kuidas digitaliseerida protsesse tuleviku hotellis

Tarkvaralised tööprotsessid ei ole just esimene asi, millele uue hotelli rajamisel mõeldakse. Pahatihti ei võeta turismiteenuste automatiseerimist ette enne, kui tekivad tehnilised tõrked, konkurendid liiguvad eest ära või saab ilmsiks, et klient ootab hotellituba broneerides e-kirjast nüüdisaegsemaid lahendusi.

Ses mõttes ujub Pärnusse uut spaahotelli ja multifunktsionaalset konverentsikeskust arendav Brackmann Arendus julgelt vastuvoolu – hotell ühes konverentsikeskusega valmib alles ületuleval aastal, ent tulevase turismiasutuse digitaalse vereringe on juba praegu paigas.
Brackmann Arenduse juhatuse liige Sari Sopanen ütleb, et spaahotelli ja konverentsikeskuse kavandamine Pärnu randa on mahukas ettevõtmine ning üks osa suurest ettevalmistustööst on valida tulevasse kompleksi sobivad digilahendused. Selle ülesande täitmisel on olnud abi EASi ja KredExi ühendasutuse pakutavast turismiettevõtete digimentorluse teenusest.

„Kuna meil on võimalus rajada hotell ja konverentsikeskus sisuliselt nullist, miks siis mitte tegeleda juba eos ka teenuste automatiseerimisega. Selleks kaardistasime esmalt meie tulevased tööprotsessid, alustades külastajate teekonnast ja vastuvõtust kuni lõpetades majutuse, spaa ja toitlustuse ja kõige muuga, mis on kuni 150 töötajaga spaahotelli ning vabaaja- ja konverentsikeskuse igapäevaseks toimimiseks vajalik," räägib Sopanen.

Digimentorlusse minnes sooviti saada eksperdilt nõu ja juhendamist, sest ainult ise toimetades olnuks keeruline kõikehõlmavat ülevaadet luua. „Hotellinduses ning üritus- ja meelelahutuskorralduses on tohutult palju erinevaid teenuste efektiivsust ja kvaliteeti tõstvaid digitaalseid töövahendeid. Läksime digimentorlusse, et mõista, mida meie vajame ning millised tarkvarad meie hotelli ja konverentsikeskusesse sobiksid. Kui on käes aeg hakata neid soetama, siis oskame erinevaid variante võrrelda ja valida meile sobivaimad lahendused. Näiteks broneerimissüsteemi, mis sobitub just meie tööloogikaga," räägib Sopanen.

Koos mentor-konsultandi Lauri Antalaineniga loodi digitaliseerimise teekaart, mis lõigi arendamisfaasis turismiettevõttele konkreetse ja tervikliku nägemuse, milliseid tarkvaralahendusi kasutusele võtta, mida pigem mitte ja milliseid lahendusi tasuks liidestada.
Sopanen ütleb, et aja jooksul saab teekaarti värskendada, aga kõige olulisem on, et kõik tulevase rannaäärse hotelli- ja konverentsikompleksi funktsioneerimiseks tarvilikud protsessid on nüüd paigas ja struktureeritud. „Julgen arvata, et ilma spetsialisti abita ei oleks me ise seda teha osanud," leiab Sopanen.

Pärnu keskranda Ranna pst 7 ja 9 kinnistutele rajatav kompleks hakkab koosnema kahest osast – enam 23 000 ruutmeetrisest 210 numbritoaga spaahotellist ja üle 7000 ruutmeetristest vabaaja- ja konverentsikeskusest, mille suurim saal mahutab kuni 500 inimest. Kompleks avab uksed 2027. aasta teises pooles.

Osaühing Brackmann Arendus