Turismimaastiku tipptegijad töötavad Soome turul ühiselt +1 strateegiaga

17. juuni 2019

Läinud nädala reedel kogunes initsiatiivgrupp, kuhu kuuluvad riigi, suurettevõtete ja ettevõtete liitude esindajad, et arutada ühiseid tegevusi Soome turul +1 strateegia raames.

Loe ka arvamuslugu Postimehes

„Peaaegu kõik välisreise tegevad soomlased on Eestis käinud. See tähendab, et uusi Soome külastajaid pole sisuliselt võtta ning Eesti tee on motiveerida aina uusi korduvkülastusi,“ sõnas EASi turismiarenduskeskuse direktor Margus Sameli. Tallinna Sadama, laevafirmade, Spaaliidu, Eesti Turismifirmade Liidu, Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu ning Tallinna Ettevõtlusameti ühiseks strateegiaks on motiveerida soomlasi tegema aastas üks lisareis, viibida Eestis üks päev kauem, külastada veel üht kultuuri- või spordisündmust, lisada üks uus Eesti linn oma reisimarsruuti.

„Korduvkülastused tähendavad, et soomlane peab olema Eestist sama hästi ja isuäratavalt informeeritud kui siseturist. Et lähireisi plaanides kaaluks ta Eestit võrdsena soomemaise linna- või mökki-puhkusega,“ selgitas Sameli. „Selle infopaketi pani hiljuti efektselt ligi 100 Eesti paiga videotega kokku Soomes tuntud koomik ja kirjanik Antto Terras, kellega teeme edaspidigi head koostööd. Nüüd on tal Raadio Helsinki hommikuprogrammis plaanis uues kuues Naapurivisa, et Eestit soomlastele mitmekülgselt tutvustada,“ kirjeldas Sameli kõige viimaseid turundusprojekte Soome lõpptarbijale.

EASi turismiarenduskeskuses on tööle asunud Soome ärikliendisuhete juht Malle Kolnes, kes töötab väga järjepidevalt üle lahe ettevõtete informeerimisel, hoides aktiivselt otsekontakte, korraldades Soome turismiprofessionaalide reise Eestisse ning jagades teavet profiveebi, infokirjade, ürituste kalendrite jms vahendusel. Samuti on tööle asunud Soome turu kommunikatsioonijuht, ligi 20-aastase meediatöö, turunduse ja rahvusvahelise suhtekorralduse kogemusega Timo Raussi, kes tegeleb Eesti kui turismisihtkoha kuvandiga Soome meedias.

Tallinna Sadam paneb üles eraldi ekraanid Eestis toimuvate sündmuste reklaamimiseks ning pakub turismipiirkondadele võimalust oma sihtkohtade ja teenuste tutvustamiseks reisiterminalides eesmärgiga motiveerida soomlasi tegema korduskülastusi Eestisse. „Soomlast ei tule turunduslikult tabada mitte ainult Soomes, vaid ka Eestis: iga külastus peaks tuletama meelde, mida kõike põnevat jäi Eestis veel tegemata ning pakkuma uut indu siia tagasi tulla,“ ütles Tallinna Sadama direktor Valdo Kalm.

Eesti Spaaliit plaanib välja tulla uue Soomes kampaaniaga, mille sõnum on, et tervisesse panustamine pole kunagi kallis. Lisaks tegelevad spaaettevõtted pidevalt tootearendusega, et spaateenused oleks atraktiivsed Soome turu eri sihtgruppidele.

+1 strateegia elluviimist võimendavad ka laevafirmad, sisustades Eesti turundamiseks laevade ekraane võimalikult mitmekesise materjaliga.

Järgmisel korral koguneb ümarlaud augustis ning siis arutatakse plaane sügiseks. Kohtumisel osalesid EASi turismiarenduskeskuse, Tallinna Sadama, Viking Line’i, Eckerö Line’i, Tallinki, Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu, Eesti Turismifirmade Liidu ja Eesti Spaaliidu esindajad.