Tulekul uus Eesti bränd ja ka turismiettevõtjaid abistavad tööriistad

20. oktoober 2016

Augustikuus Eesti brändi uuendamiseks kokku kutsutud disainimeeskond on oma tegevusega poole peal. Läbi on töötatud hulk infot ja vahetatud mõtteid eri valdkondade esindajatega, paigas on sõnumi lähtekohad ja valmiva veebilehe prototüüp. Uut Eesti brändi ja värsket veebiplatvormi jagatakse juba uue aasta alguses.

"Väga oluline osa meie tööst on see, mida ja kuidas Eestist välismaailmale rääkida. See algab omakorda sisemisest kokkuleppest, mis siis ikkagi on meid eristavad ja meie jaoks tähenduslikud väärtused. Oleme lähtunud põhimõttest, et eestlase konkurent ei ole teine eestlane," selgitas disainimeeskonna juht Alari Orav. "Vastupidi, koos on meie mõju suurem ja toimetamine mõistlikum. Seega kõik, mida räägime Eestist väljapoole, peaks olema esitatud ühes võtmes. Ainult nii võimenduvad meie sõnumid ning oleme paremini nähtavad ja kuuldavad. Eesti suurem tuntus toob aga kasu meile kõigile."

Põhisõnumeid avatakse läbi kolme mõõtme – meie maa, inimeste ja riigi. "Eesti loodus ja puhas keskkond on kahtlemata midagi, mida armastame ja hoiame ning mis köidab ka turiste. Kuulume maailma 10 puhtaima riigi sekka, 30% meie maast on mahe ja 22% looduskaitse all," loetles Orav põhilisi argumente. "Samuti oleme loonud maailma kõige arenenuma e-ühiskonna, kus suhtlus riigiga on väga lihtne. On unikaalne, kuidas suudame mis tahes küsimusele leida lahenduse, asjad ära teha. Siin on mängus salapärane faktor, nn Eesti-efekt, mida tajutakse ka väljastpoolt, kuid mida on raske üheselt defineerida."  

Palju on küsitud uue Eesti märgi kohta – kas see tuleb ja millal. Disainimeeskond läheneb sellele eelkõige praktilisest, ettevõtjatele vajalikust seisukohast ehk uus visuaalne identiteet ja praktilised tööriistad. Näiteks esitluspõhjad, mis aitavad Eesti kohta olulise kiiresti kokku panna, ning pildid, millega tutvustada Eestimaa kauneid paiku või suuri saavutusi. Samuti saavad kõik huvilised hõlbustavaid juhiseid, kuidas oleks Eestit mõistlik esitleda nii sõnas kui pildis.

Kindlasti ei too uus aasta lõplikult valmis teenuskeskkonda. Disainimeeskond tahab pidevalt edasi areneda, arvestada tagasisidega ja saada veel paremaks. Ikka selleks, et meie lood oleksid ühtsed ja vajalikud tööriistad kättesaadavad. Eesti Disainimeeskonna tegemiste kohta saab rohkem lugeda blogist.