Rally Estonia – rohkem kui lihtsalt võidusõit

07. august 2019

12.-14. juulini toimus Lõuna-Eestis üks suuremaid rahvusvahelise haardega sündmusi, mis Eestis korraldatud. Lisaks kümnetele tuhandetele, kes jälgisid rallivõistlust raja ääres, jõudis telepilt populaarse spordiala olulisest võistlusetapist ja Eestist seitsmekümne miljoni vaatajani. Kohalikele tähendas see peale üritusi ka hulga turundusvõimalusi ning logistilisi väljakutseid, millega ürituse õnnestumiseks ja publikuhuvi maksimaalseks kasutamiseks tuli edukalt toime tulla.

Visit Estonia sündmuste projektijuhi Sandra Aleksiuse sõnul oli väga elamuslik publiku rõõmuks kohale toodud Visit Estonia bagjump. „Sündmused on nagu pidu, inimesed on tulnud lõõgastuma ja altid uutele muljetele. Seetõttu oleme positiivse seose loomiseks Eestiga kasutanud ikka mõnd uuenduslikku lahendust. Varasematel aastatel on näiteks rallil selleks olnud nn selfie-tõstuk. Seekord mõtlesime, mis võiks olla vahva ja uus ning pakkuda põnevust ka lastele, kes tavaliselt kõige varem tüdivad ja uut tegevust otsivad.“ Nn hüppekott seostus (Lõuna)-Eesti ilusate maastike ja Eesti traditsioonidega ka sümboolselt, meenutades hüpet heinakuhja. Poolteise päeva jooksul, mis kott publikule saadaval oli, sooritati sadu hüppeid. Publik aitas üle saada ka dramaatilisematest hetkedest: „Näiteks hakkas vihma sadama ja kott sai märjaks. Väikesed poisid pakkusid end ise hüppama, vesi pritsis välja ning peagi oli kott taas nõudlikumate hüppajate jaoks kuiv. Samuti sai üks naine publiku toetusel üle oma kõrgusehirmust,“ jagas Sandra. Uut kujundatud atraktsiooni saab edaspidi edukalt kasutada ka teistel suursündmustel.

Visit Estonia bränding ehtis võistlust mujalgi. Kõik kuulsad staarid kihutasid läbi Visit Estonia kaare alt, toimus Visit Estonia nimeline katse ning emotsionaalsel võistlusel purunes kaks rajabännerit, kui ralliautod neist läbi sõitsid. Nagu loomingulises turunduses ikka, sünnib palju ideid ka kohapeal olukorda jälgides. „Näiteks tuli meediaruumis mõte, et lisaks paljule muule heale võiks kaamera võttealase jääda suurelt Eesti lipp. Täpselt 11 tundi läks ideest teostuseni ning võistluse alale poodiumi lähedale Tartu linnas sai üles Eesti suurim trikoloor,“ kirjeldas Sandra.

Rahvusvaheliste staaride kohalolu sai kasutada ka kampaania #EstonianWay loo filmimiseks. „Eesti kompaktse ja transporditava iglusauna tuntust on suurendanud David Beckham, Gordon Ramsay ja Guy Ritchie. Praegu monteeritavas „#EstonianWay of takeaway“ videos suurendavad seda nii intervjuud tegev maailmakuulus rallikommentaator Rebecca Williams kui ka Urmo Aava,“ avaldas Sandra. Lisaks valmis palju kauneid kaadreid Lõuna-Eestist, sest peale rallikaadrite tootis helikopteril asuv kaamera postkaardivaateid ilusatest maastikest.

Sandra sõnul on ja jäävad suursündmused alati parajaks pähkliks: tavavajadusteks mõeldud infrastruktuur peab äkitselt toime tulema mitu korda suurema koormusega, samuti juhtub igasugu ootamatusi. „Lõunaeestlased ja korraldajad tulid katsumustest auga välja. Näiteks suunati publikut katseid vaatama Waze’i abil, et ei tekiks ummikuid. Väga paindlikud olid hinnastamine ja piletiostu võimalused. Lõunaeestlased reageerisid kiiresti publiku ära mahutamise vajadusele ning pakkusid erakorralist majutust. Ka heitliku ilmaga paar korda läbimärjaks saanud fännid trotsisid ilma ja nautisid sündmust. Loovalt olukorrale reageerides ning end kokku võttes pole miski võimatu,“ võttis Sandra rallimuljed kokku.