Teeme Eesti parimaks paigaks, kus oodata jõule!

Allikas: Visit Estonia

Teeme Eesti parimaks paigaks, kus oodata jõule!

Head omavalitsuste juhid ja sihtkohtade arendajad!

Need jõulud võivad tulla hoopis teistsugused kui seni! On täiesti tõenäoline, et Teie kodukohast kirjutatakse maailma mõjukamates kanalites nagu Reuters, Guardian või Forbes. Selleks pole vaja teha muud kui liituda looga, mida Eesti jutustab juba aastaid. Ajalooürikud veenavad, et esimeste seas või koguni päris esimesena püstitati jõulukuusk linnaväljakule just Eestis. Seda lugu tuleb rääkida uuesti ja uuesti, sest nii ajaloosündmuste kui ka legendide järjepideval ja looval taaselustamisel põhineb huvi kõigi tugevate turismisihtkohtade vastu.

Milline võiks olla teie linnaväljaku jõulukuusk? Kas see vihjab millelegi vaimukalt ajaloos? Lahendab disaini keeles mingit tänapäevast probleemi? Viitab teie kodukohale või kogu Eestile? Rajab teed mingi uuendusliku lahendusega, mida suurte linnakuuskede puhul on väga ökonoomne kasutada või mis ahvatleb kogukonda ja külalisi jõulumeeleolus linnaväljakule rohkem kui senised lahendused? Ei paku rõõmu ainult silmadele, vaid ka teistele meeltele, olles näiteks erilisel moel kuuldav. Valik on teie.

Teatavasti on jõulukuusele oma näo andnud juba Rakvere ja läinud aastal ka Viljandi. Rakvere ongi maailmakaardile jõudnud juba pikemaajalise loomingulise lähenemisega, lisaks ülal nimetatud maailmameedia kanalitele on seda kajastatud veel mitmel pool mujalgi. Keskaegse pärandiga Tallinn on aastaid olnud Euroopa kõige autentsemate jõuluturgude nimekirjas, ent seda sümboolset kapitali saab kindlasti laiendada kogu Eestile. Miks mitte võita madalhooajal kõige põnevamate jõulukuuskede maa kuulsust? Jõulude ajal soovivad Eestisse reisida mõlema lähituru külalised, nii Venemaalt kui ka Soomest. Anname neile põhjuse reisida Tallinnast välja! Kasutame teravate poliitiliste uudiste taandumise aega maailma meedias, et kasvatada Eesti kui sõbraliku, külalislahke ja korduvat reisi väärt maa mainet.

Ootame üht asja.
Et paneksite kogukonna, ettevõtjate ja disaineritega pead kokku ning looksite unikaalse jõulumeeleolu linnaväljakule, nii et foto või video vaatajal ei tekiks kõhklust – jah, just selle pildi sees tahaksin praegu olla!

Pakume kümmet asja.
1) Tuleme kohale, teeme professionaalse foto- ja videotiimiga võtted jõulumeeleolus linnaväljakust. Materjal ei piirdu ühe jõuluajaga, vaid jääb teid tutvustama edaspidigi. Saate seda piirkonna turundamisel kasutada ise ning selle levikut võimendame ka meie.
2) Tõstame head loomingulised lahendused esile kõige nähtavamas artiklis visitestonia.com veebisaidil, kuhu tehakse üle 5 miljoni külastuse aastas.
3) Teeme postitusi Visit Estonia Facebookis, millel on üle 320 000 jälgija.
4) Avaldame lummavad fotod teie linna jõulumeeleolus väljakust Instagramis, kus Visit Estonia fotodel ja lugudel on üle 70 000 jälgija.
5) Motiveerime hooajaväliseid külastusi lähiturgudel pressikajastustega Soome, Läti ja Vene meedias.
6) Parandame teadlikkust Eestist ja edendame Eesti kui Põhjamaa mainet pressikajastustega kaugturgude meedias.
7) Elavdame siseturismi ning tekitame huvi +1 sihtkoha külastuseks kõigile neile välismaalaastele, kes juba on Eestis.
8) Näitame vaimukaid lahendusi messidel, workshop'idel jt ärikontaktide sõlmimise üritustel ajakirjanikele ja reisikorraldajatele.
9) Levitame infot ka teistele Eestit tutvustavatele meeskondadele, alates Work in Estonia tiimist ning lõpetades saatkondade ja aukonsulitega välismaal.
10) Juhime teie sihtkohale tähelepanu nii Eestis kui ka välismaal kampaaniamänguga.

Loomingulisi lahendusi hindab žürii, kuhu kuuluvad iga päev Eestit rahvusvaheliselt turundava Visit Estonia tiimi liikmed, sh välisesindajad; professionaalsed foto- ja videograafid ning Tartu Ülikooli majandusteaduskonna turunduse õppetooli juhataja Andres Kuusik. Žürii valib välja kolm parimat lahendust, mis saavad eelisturunduse. Rohkemate heade lahenduste korral piiri ei seata ehk professionaalse turundusklipi ja levitamise ülal nimetatud kanalites saavad kõik rahvusvahelise turunduspotentsiaaliga tööd.

Mida ootame?
Palume saata foto jõulukuuse lahendusest ja jõulumeeleolus linnaväljakust, samuti kirjelduse sihtkoha jõuluteemalistest turismipakkumisest 25. novembriks sihtkohtade ja ettevõtete kliendisuhete juhile Piret Koodile: piret.koodi@eas.ee.

Mida hindame?

  • Külastajale mõtlemist ja ettevõtjate kaasamist – mis lisaks kuusele loob jõulumeeleolu linnaväljakul, kas selleks on omanäoline jõuluturg, erilise jõulumenüüga armsad kohvikud, uisuväljak treeneri ja muusikaga, pimedas helendav jooksu- ja jalutamisrada? Palume jõulupakkumise, mida pole võimalik pildile püüda, kirjeldada ära sõnaliselt.
  • Terviklikku kontseptsiooni: kuidas on linnaväljaku disainielemendid omavahel seotud ning milline on nende ja jõulukuuse kogu elutsükkel, alates materjalide valmistamisest ja lõpetades utiliseerimise või taaskasutusega.
  • Kuidas on lugu seotud sihtkoha ja/või Eesti identiteediga.
  • Head visuaalset lähenemist (kas loodud atmosfäär soodustab lummavate fotode ja videote tootmist).

Oma rahvale ja külalistele loob jõulumeeleolu iga kant, miks siis mitte teha seda silmapaistvalt, et külalislahkus, ilu ja kuulsus ulatuksid kaugemale ühe valla piiridest!

Viimati muudetud: 22.07.2019