Esimene suurem kontaktüritus: maailm peopesal Helsingis

01. september 2020

Eilse, viimase augustipäeva veetsid töiselt ja pingeliselt Helsingis ärikohtumiste laudade taga Visit Estonia äriturunduse projektijuhid Kristiina Talisainen ja Agnia Nast. Üritusel Summer Fun Finland kogunes neil kahepeale 30 kohtumist. Hübriidsündmusel, kus osa kohtumisi toimus kohapeal ja osa virtuaalselt, tutvustasid end reisikorraldajatele üle maailma Soome ja Balti riigid.

Eesti kohta pärisid reisikorraldajad UKst, Saksamaalt, Itaaliast ja Hollandist, aga ka Jaapanist ja Hiinast India ja Austraaliani välja. "Kõlab üpris kulunult, et maailm on muutunud, aga nii see tõepoolest on: näiteks ka väga täpsed sakslased, tuntud hoolika ja pika planeerimise poolest, on muutunud broneerijateks väga lühikese etteteatamisajaga," kirjeldas Kristiina.

Et "turuplatsile" oli kogunenud väga erineva taustaga reisikorraldajaid, olid ka nende teadmised Eestist äärmiselt erinevad - osa vajas põhilise selgitamist, osa esitas väga detailseid küsimusi, nagu tegevused Viljandis ja Saaremaa hotellide uudised. Agnia sõnul on tunda riigi maine laiemat mõju: "Education nation'i kuulsus hiilib tasapisi ka turismi valdkonda, Eesti hariduse maailmas silmapaistev reiting tõi mitmel juhul päringuid kooligruppide reiside kohta."

Samuti on Eestist levinud kuulsus kui maast, kus lühikese aja jooksul saab koguda eri masti kogemusi: näiteks uuriti palju võimaluste kohta kombineerida väga rustikaalset ja looduslähedast majutust luksusliku elamusega. Küsiti ka nišitoodete ja harjumuspäraste teenuste kohta uues kuues nagu näiteks tavaline linnaekskursioon, ent juhitud vastaval teemal kirgliku arhitekti poolt jms. "Rätsepalahendustel oli tuntav kaal, peale gruppide küsiti hoopis rohkem ka individuaalreiside kohta," võttis Kristiina kokku.