Eesti suitsusaun jõudis Ameerika reisiagentide võrgustiku soovitusnimekirja

14. mai 2020

Visit Estonia äriturunduse projektijuht Agnia Nast on viimasel aastal palju tööd teinud Ameerika ühe mõjukama reisiagentide võrgustiku Virtuoso liikmetega, kelle otsustest sõltuvad jõukate ameeriklaste reisivalikud. Nüüd on Virtuoso soovituste nimekirja Wanderlist jõudnud Eesti suitsusaun.

Virtuoso võrgustikku kuulub kokku 20 000 agenti, kelle võimuses on teha olulisi äriotsuseid, planeerides nõudlike ja jõukate klientide reisikalendreid. Reisibürood, kes soovivad olla Virtuoso liikmed, peavad müüma aastas vähemalt 2000 000 USD eest reise aastas, liikmeks olev reisiagent müüma 200 000 USD eest või omama 250 klienti. Seega on tegu reisiprofessionaalidega, kel on suured kliendiandmebaasid ja huvi korral suur võimekus Eestit müüa.

Visit Estonia on Virtuoso liige alates 1. jaanuarist 2019, et tutvustada Eestit eksklusiivsete elamuste võtmes, mis ameeriklastes võiks reisimotivatsiooni tekitada. Alates 2020. aasta veebruarist on Visit Estonia valitud ka Virtuoso Sustainable Community liikmeks. "Virtuoso liikmeks ei saa niisama hakata, sinna kutsutakse, kui nähakse piisavalt huvitavat pakkumist ja piisavalt taustatööd tegevat partnerit. Et jalga selle olulise ukse vahele saada, koostasime põhjaliku taotluse, koondades kõikvõimalikku infot, alates maailmakoristuse päevast kuni UNESCO tunnustatud rahvakildude elustiilini," selgitab Visit Estonia B2B tiimi projektijuht Agnia Nast.

Hiljutiseks töövõiduks on suitsusauna pääsemine Virtuoso inteaktiivsesse rakendusse Wanderlist. Nimelt ei tähenda võrgustiku liikme staatus automaatset tähelepanu, vaid nõuab järjepidevat tööd. Arvukate rohelise turismi pakkumiste hulgast jäi tänu visale turundamisele seekord Wanderlisti sõelale suitsusaun.

Wanderlist on sisuliselt äpp, mis loob reisiunistusi. Unistusi valivad lähtudes oma teadmistest ja eelistustest reisiagendid. Nende kliendid ehk lõpptarbijad saavad pakutud soovitusi sirvida ja neid sirvides ka hinnata, andes positiivse, neutraalse või mitte huvitatud hinnangu. Klientidele on hindamiseks nähtav ainult elamuse sisu, nad ei näe partnerite nimesid, hinnakujundust ega marsruudi üksikasju. Need on nähtavad ainult reisiagentidele, kes saavad elamusi oma klientidele vastavalt nende "laikimistele ja mittelaikimistele" reisiplaani panna ja ka broneerida.

Peale jooksva suhtluse teeme kord aastas veebiseminare, et teavitada agente meie olukorrast ning sisendada neile kindlust ja positiivsust, et Eesti oli ja on endiselt turvaline, roheline, rikkaliku ajaloo ja kultuuriga riik, mis pakub erilisi elamusi. Agnia sõnul oli mais toimunud seminari vastu huvi suur, seda külastas 90 agenti. Eelmise aastaga võrreldes oli osalejaid kolmandiku võrra enam. Maikuu on ka väga sobiv aeg, kus tehakse ettevalmistusi järgmise aasta reisideks."

Läinud aastal oli üheks markantsemaks Visit Estonia äriürituseks Virtuoso kiirkohtumiste sari, kus Agnia tegi päevas sadu kohtumisi, Eestit oli aega tutvustada ja kõike näinud agente pakkumise erilisuses veenda ainult kaks minutit kohtumise kohta. Vaatamata äärmiselt tihedale konkurentsile on Agnia optimistlik: "Eesti erilisus jõuab maailma teisele poolele visalt ja sammhaaval, kuid senine kogemus näitab, et järjepideva tööga saame ka väga tihedas võistluses tähelepanu pärast päev-päevalt nähtavamaks."