Ökomärgis Green Key jõudis hotellidest meelelahutuskohtadesse

22. aprill 2018

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) turismiarenduskeskus andis Hedon Spale ja Alexela kontserdimajale keskkonnamärgise Green Key. Alexela kontserdimaja on esimene mittehotellist külastusasutus, mis sai keskkonnasõbraliku majandamise tunnustuse.

„Puhas loodus ja keskkonnasõbralik majandamine on Eesti turismi turunduses üks peamisi argumente ning meil on väga hea meel, et sellele hakkavad rõhku panema peale hotellide ka atraktsioonid ja konverentsikeskused,“ ütles EASi turismiarenduskeskuse direktori kohusetäitja Annely Vürmer. Vürmeri sõnul võtab kontserdimaja keskkonnahoidu tõsiselt – on moodustatud lausa roheline meeskond.

„Meie kontserdimaja külastab tegevuse iseloomust tulenevalt sadu tuhandeid inimesi aastas, millega jätame paratamatult maha jalajälje. Äsja rakendatud keskkonnapoliitikaga soovime aga ettevõtte ökoloogilist jalajälge vähendada, tehes oma äritegevuses rohkem keskkonnasäästlikke valikuid. Ürituste toimumispaigana soovime olla eeskujuks ka meie ürituste külastajatele ja korraldajatele. Iga väike keskkonnateadlik valik loeb, aga üheskoos on meie mõju suurem!“ ütles Alexela kontserdimaja projektijuht Anni Erm.

Kontserdimaja külastajatele propageeritakse keskkonnahoidu igal sammul. Näiteks teavitatakse, et kohvilaua ettetellimisega aitavad külalised kaasa toidujäätmete vähendamisele. Kohvikus valatakse joogid välja, et sorteerida õigesti kõik pudelid. Reklaamitakse paberivabu pileteid ning esile on tõstetud jalgrattaga liiklemise ja ühistranspordi info. Aidatakse konverentsikorraldajatel teha rohelisi konverentse ja lavatagustes ruumides pakutakse esinejatele ühekordsete asemel pärisnõusid. Piletilevist ostetud piletite teenustasu läheb keskkonnategevustesse, lisaks vett säästev sanitaartehnika ja energiasäästlik valgustus.

Äsja samuti Green Key'ga tunnustatud Hedon SPAs sorteeritakse samuti jäätmeid, säästetakse vett ja elektrit, kuid uuenduslik on suhtumine hotellide ühte põhilisse kuluartiklisse, pesuvahenditesse. Hedon on otsustanud minipakendites pakutavatest dušigeelidest ja šampoonidest loobuda ning pakkuda ökomärgisega dušigeele ilusates ja praktilistes dosaatorites.

Rahvusvahelise keskkonnamärgise Green Key eesmärgiks on saavutada kooskõla kvaliteedi, mugavuse ja keskkonnasõbraliku tegutsemise vahel turismiettevõttes. Märgis sai alguse 1994. aastal Taanist ja tänaseks on sellega liitunud 48 riiki üle maailma. Eesti liitus 2001. aastal ning praeguseks on Green Key märgisega majutusi ligi 30 üle Eesti, nende seas nii suured hotellid kui ka väikesed turismitalud. Alates 2017. aasta algusest saavad märgist taotleda ka atraktsioonid ja konverentsikeskused.

Eestis koordineerib tunnustamist EASi turismiarenduskeskus koostöös Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna Keskusega.