Muljeid Soome suurimalt turismimessilt

07. veebruar 2017

18.-21. jaanuarini toimus taas MATKA mess, suurim Soomes, kus ka Eesti oma regioonide ja ettevõtetega esindatud. Kokku rohkem kui 70 000 külastajaga mess võõrustas seekord 56 000 lõpptarbijat ja 15 000 turismiprofessionaali.

"MATKA muljed on head, külastajaid oli sel aastal rohkem kui eelmisel, kuigi läinud aastate kõrgtasemeni see number ei küündi veel," kommenteeris EASi Soome esindaja Toomas Tärk, kes näeb turismiarenduskeskuse rolli jätkuvalt üldistamises ning Eesti kui terviku nähtavuse loomisel eri visuaalsete ja sisuliste tegevuste kaudu: visuaalselt haarav stend, reklaamid, lisaüritused nagu esinemised, pressikonverents, kontaktseminar, Nordic Bloggers Experience-programmis osalemine.

Eesti ala MATKA messil

Eesti regioonid ja ettevõtted olid koondunud ümber turismiarenduskeskuse korraldatud keskse ala, kus toimusid esitlused ja jagati infot kogu Eesti kohta. Messistendil kogutud muljed Eesti osalejatelt võib kokku võtta, et kuigi oma soome klienti tuntakse aastatepikkuse töö läbi juba hästi, ei tähenda see, et tööpõld otsa saaks. 

Ida-Viru esindaja Kadri Jalonen tõi välja, et üllatavalt paljudel messikülastajatel oli sellesse kanti reisimise kogemus, mida stendis jagada sooviti. Põnevusega uuriti vaatamiseks välja pandud maapõuevara. "Ei kohanud hoiakut, et Narva on kauge ja tundmatu kant, kuhu reisimiseks tuleks soomlast pikalt veenda, vastupidi, ollakse altid otsima uut sihtkohta Eestis," iseloomustas Jalonen.

Kadri Jalonen tutvustab MATKA külalisele Ida-Virumaad.

Tartu alalt kinnitati, et absoluutselt suurim staar on ERM, mille kohta küsisid vaat et kõik külastajad. Hiiumaa esindaja Tanel Lipp ütles, et Eesti suuruselt teist saart tuleb nii mõnigi kord defineerida Saaremaa kaudu. Saaremaa omakorda küsitles külastajaid, et veenduda, kas müüt "soomlased on niikuinii Saaremaal käinud" ka päriselt tõele vastab. Selgus, et mitte sugugi, MATKAl ankeedile vastanutest oli pool neid, kel Saaremaa külastus veel ees seisab.

Publiku lemmik AHHAA teadusteater

Spaade muljeid uurides ilmnes, et Soome külastaja teeb oma küsimustes selget vahet ravi- ja lõõgastusspaa vahel, täpsustades eraldi, kas arsti ikka pakutakse. "Samas noorematele külastajatele tasub eraldi tutvustada meie spaade põnevaid heaoluteenuseid, nagu igasugused idamaised venitused ja šokolaadimassaažid, et nad peaksid spaateemat ka enda omaks, mitte ainult vanemaealisele suunatuks," täpsustas Saaremaa turisimiinfokeskuse töötaja Kristiina Mägi.

Kuna soome reisijaid on Eestis sedavõrd palju, leidub kliente igale segmendile. Go Traveli esindaja muljete järgi on vanemad soomlased endiselt head reisibüroode kliendid, sest neile meeldib, kui kõige eest on hoolt kantud ega taha sattuda olukorda, kus keegi telefonile ei vasta, või veel enam, sattuda netipettuse ohvriks. 

Samas Merit Miller spaa- ja konverentsihotellist Strand tõi välja, et Pärnu on kõigile soomlastele teada sihtkoht, kuid kliendid on muutunud. "Võrreldes aastatetaguse ajaga küsib soomlane järjest enam head hinda ega armasta pikalt mõelda. Uued broneerimiskanalid ja reisimisharjumused teinud oma töö ning järjest enam sünnib hetkeotsuseid, mis teadagi teeb ettevõtetele planeerimise raskeks."