Milleks pressireisid? Värskeid tulemusi selles vallas

15. detsember 2016

Pressireis tähendab lühidalt, et toome mõne ajakirjaniku Eestisse ning näitame talle meie põnevamaid kohti ja tegevusi. Meie jaoks mahub mõiste "ajakirjanik" alla päris lai ring inimesi - alates klassikalise meedia kirjutavast ajakirjanikust kuni uuemal ajal ka reisiblogijate, -vlogijate ja juutuuberiteni, kelle töö (ja hobi) ongi mööda maailma reisida, sihtkohtadest kirjutada ja sellega end elatada.

Iga nädal vastame keskmiselt 5 pressipäringule ning kokku on sellel aastal Eestis käinud üle 200 ajakirjaniku!

Miks me seda teeme?

See on üks odavamaid ja parimaid viise saada tähelepanu Eestile. Sisukas kajastus ei mõju nagu reklaam, vaid informeerib ja äratab enam usaldust. See on hea viis mõjutada inimesi tegema reisiotsuseid Eesti kasuks, sest blogija, juutuuber või trükimeedia ajakirjanik ongi teinekord see sõber, kelle sõna ja arvamust me kõige rohkem kuulame. Kuulame seda enam, et see tuleb kogeja ja kajastaja vahendusel, mitte otseallikast.

Peale pressireiside korraldamise teeme sama tulemuse nimel tööd muudes lähedastes formaatides. Näiteks leidsime USAs Euroopa turismiarenduskeskuste ja sihtkohtade ning ajakirjanike kokkuviimiseks korraldatud kontaktürituselt VEMEX (Visit Europe Media Exchange) mõjuka ajakirjaniku, kes tuleb laulupeo ajaks Eestisse, ning samuti omas ringkonnas väga tuntud ja spetsialiseerunud kirjutaja, kes loob vene keeles tekste USAs elavatele venelastele.

Esimest korda testime koostööd blogijate agentuuriga USAst: aasta lõpuni ilmub kokku ligi 30 blogi- ja sotsiaalmeediakajastust USA ja Skandinaavia lugejatele turismiarenduskeskuse sisendi põhjal nii, et blogijad kirjutavad oma unistustest ja soovitustest seoses Eestiga antud taustamaterjali põhjal, Eestisse füüsiliselt tulemata.

Mõned näited silmapaistvamatest ja värskematest kajastustest 2016 teisel poolel:

Financial Times, mille ajakirjanik käis siin rahvusvahelise gurmeeskeene kongressi Sauce raames, nimetab NOA restorani lausa Eesti rapsoodiaks.

Fine Dining Lovers räägib Saaremaa ja Muhu kulinaarsetest saladustest.

ARTE tegi hästi komponeeritud klipi Eesti rikkast kultuurielust.

Aktiivseid naisi kilbile tõstev Women Who Explore ülistab Kihnu girl-powerit.

Российская газета imetleb, kuidas lihtsast sibulast suudeti Eestis teha terve bränd, samast teemast alustab ka Eestile kulinaarset ringi pealetegev Fontanka.

Rootsi Golfresebloggen teeb pika uhkete piltidega varustatud loo Eesti golfivõimalustest.

PÖFFi raames käisid Eestis filmiblogijad Lätist ja Soomest, Läti Delfis tegime filmiarvustuste võistluse, mille võitja sai tulla PÖFFile. 

Youtube'is on populaarse juutuberi Ben Browni Eesti-muljete video kogunud pisut enam kui kuuga juba ligi 180 000 vaatamist.

Pressireisid on jõudnud ka Eesti meediasse. Ringvaade (vt alates u 45. minutist) ja muudki väljaanded kajastasid Põhjamaade staari Tareq Taylori kokasaatesalvestust Eestis, Postimehes ilmus põhjalik kajastus, kuidas Eestit külastasid BMX-maailma tipud ning Arter uuris äsja siin käinud jaapanlastelt, kuidas neile Eestis meeldis.

Aeg pressireisidel on alati piiratud ja külastaja ootused ja maitsed lõpuni äraarvamatud. Seetõttu paigutame vastavalt eelistustele programmi erinevaid elamusi. Näiteks Tareq Taylor käis nii Ööbiku gastronoomiatalus, Kahvliahvi kokakoolis, suitsusaunas, kalapüügil kui ka marju korjamas, ent matkas ka räätsadel ja tegi tutvust Hedon spaaga.

Kui vaataja silmadest ja kuulaja tõlgendustest sõltuvale kirjalikule tekstile lisandub õige rikkalik ja objektiivne visuaalne info ehk foto- ja videomaterjal, tulebki kokku innustav reisiinspiratsioon. Täname kõiki ettevõtjaid, kes on välisajakirjanikke heal tasemel võõrustanud, aidanud sündida positiivsetel lugudel ja kutsuvatel fotodel ning nii loonud head kuvandit kogu Eestile.