MEET ESTONIA tõi siia 10. korda rahvusvahelise reisikorralduse tipud

02. mai 2019

Aprillis korraldasid turismiarenduskeskus, Eesti Konverentsibüroo ning Tartu ja Tallinna konverentsibürood 10. korda äriturismi suurimat rahvusvahelist tootetutvustusreisi MEET ESTONIA (tule ja kohtu Eesti ja siin pakutavaga).

Eestiga tutvus 28 reisikorraldajat 10 Euroopa riigist. Kolmandik grupist oli Saksamaalt, lisaks Belgia, Prantsusmaa, ŠveitsI, Hollandi, Tšehhi, Poola, Taani, Norra ja Rootsi turismieksperdid. Turismiarenduskeskuse äriturunduse projektijuhi Liisa Elleri sõnul saavad reisikorralduse tipud analoogseid kutseid sihtkohtade tootetutvustusele iga nädal, kuid paljud neist on nii hõivatud, et aktsepteerivad aastas 2-3 kutset. "Sõel on tihe ja konkurents sihtkohtade vahel armutu. Valikuid tehakse kaalutletult - kas on klientidel suurenenud huvi piirkonna vastu või soovib reisikorraldaja üllatada neid millega sootuks uuega. Seda hinnatavam on just Eesti valimine reisiäri tippude poolt," kirjeldas Eller.

Kuna põhjaliku tootetutvustusreisi korraldamine on kulukas müügitegevus, siis on tegu kontaktidega, kellega Eesti äriturismi arendajad olid juba varem kohtunud ja eeltööd teinud. Nad olid infomaterjalide põhjal kursis siinse äriturismi tootevalikuga, mis pakkus neile piisavalt huvi, et võtta äriturismi jaoks kiirest kevadisest ajast ligemale nädal Eesti-reisiks. "Nüüd on hulk konverentsi- ja üritustekorraldajaid näinud oma silmaga sihtkohta ja valikut pakutavatest teenustest ning neil on kindlus Eestit oma klientidele pakkuda," selgitas Eller. 

Tippreisikorraldajate programmis oli ka seekord teema, millest ei saa äriturismis üle ega ümber ehk keskaegse Tallinnaga tutvumine. Külalised said osa teatraalsest tuurist, nn histotainment'ist. Lisaks külastati äriklassi hotelle, mis sobivad konverentsikülalistele ja korporatiiviürituste klientidele preemiareisideks. Vaadati oma silmaga üle Tallinna unikaalsemad ruumid konverentsideks, vastuvõttudeks, galaõhtuteks, sh Lennusadam, Kultuurikatel, KUMU, Telliskivi. Motivatsioonireiside programmivalikus olid Tallinn for Adrenaliine Seekers (Blue Drum) ja Art, Design & Culinary (Via Hansa & Borealis). Eestlaste rohelisest mõttelaadist saadi aimu Stella Soomlaisi stuudios, kus iga nahajääk uueks tooteks ära kasutatakse, ning valmistati endale meene. Nauditi nii modernses kui traditsioonilisemas võtmes kohalikku kööki restoranides ORE, Korsten Armastus ja Hea Toit, Platz, Radisson Blu Sky Hotel - Lounge 24. Gruppi majutasid põhiprogrammi ajal Hilton Tallinn Park ja Swissotel Tallinn.

Posttuurid viisid Tartusse ja Lahemaale. Tartu programmis osalesid need, kelle äri on erialakonverentsid ja akadeemilisemad üritused. Lahemaad soovisid näha motivatsioonireiside ning konverentside korraldajad, kel huvi ka post-tuure pakkuda ja külalised linnast välja viia. Laiast tootevalikust juba Tallinnas vaimustunud Saksa reisikorraldaja Münchenist sai Vihula kandis võimsa üllatuse osaliseks, kohtudes rattaretke rajalt veidi kõrvale kaldudes karuga! Kahjuks ei jõudnud rattur tema ees rahumeelselt teed ületanud mõmmikust klõpsu teha. 

Äriturism kasvas mullu Eestis 8% ning kõik äriturismi arendavad partnerid loodavad seda sama hoogsalt kasvatada ka järgmistel aastatel.