Turismiarenduskeskuse eestvedamisel uus Soome strateegia

28. märts 2019

12. märtsil kogunesid Eesti turismimaastiku tipptegijad, et ühendada jõud Soome turismi languse pidurdamiseks, veel enam – selle tõusuteele pööramiseks. EASi turismiarenduskeskuse eestvedamisel said ühe laua taga kokku Tallinna Sadama, Tallinki, Eckerö Line’i, Viking Line’i, Finnairi, Eesti Turismifirmade Liidu, Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu, Eesti Spaaliidu ja Tallinna Ettevõtlusameti turismiosakonna esindajad.

Turismiarenduskeskuse juhi Margus Sameli sõnul oli kõige otsesemalt Soome turistidega tegelevate ettevõtete ühe laua taha kutsumine tingitud ühisest eesmärgist: ühendada jõud ja anda soomlastele igakülgselt teada, et nad on Eestisse oodatud, et meil on neile palju uut ja huvitavat pakkuda alates sündmustest ja lõpetades uute turismiatraktsioonidega, et Eestis ootab neid soe vastuvõtt ning hea hinna ja kvaliteedi suhe.

Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm kinnitas, et Tallinna Sadam kui Eesti suurim turismivärav jagab vastutust Soome kui Eesti olulisima turismituru hea käekäigu eest. „Tallinna-Helsingi laevaliini edukus on meie jaoks väga oluline, sest soomlaste osakaal moodustab meie sadamaid läbivatest reisijatest 43%. Oleme omalt poolt valmis aktiivselt panustama nii nõu kui jõuga, et soomlaste huvi Eestisse reisimise vastu jätkuks,“ ütles Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.

Osapooled teatasid, et koos seatakse sihid nii lühi- kui pikaajalisteks tegevusteks Soome suunal ning EASi turismiarenduskeskus hakkab koordineerivaks üksuseks. Paari nädalaga on näidatud tõelist koostöövaimu, kiirust ja paindlikkust ning on olemas strateegia - koondnimetusega +1. 

Soome turg pole erinevalt Aasiast n-ö põhjatu: 93% välisreise tegevatest soomlastest on Eestis käinud. Seetõttu sooviti seada eesmärk, mis on ühtaegu nii ambitsioonikas kui ka realistlik saavutada. Ühiselt otsustati, et lähtutakse põhjanaabrite turistide rekordaastast 2013. Toona oli mobiilipositsioneerimise andmetel soomlaste külastusi meil 2 305 997 ja kulutusi 576 miljonit eurot. Sama taset püütakse saavutada, andes põhjanaabritele põhjust tulla Eestisse üks kord rohkem kui eelmisel aastal. 

„Kui 10% soomlastest teeks ühe reisi rohkem kui eelmisel aastal, siis see oleks juba tore areng. Kui soomlastest kasvõi 10% ööbiks siin ühe öö rohkem, ka see oleks juba tore areng. Kui soomlased külastaks ühte Eesti kultuurisündmust või näitust, siis see oleks juba väga hea areng,“ rääkis Sameli. Kõige olulisem on Sameli sõnul turiste juurde madalhooaega ehk varakevadesse ning sügisesse. „Kui me saaks +1 kuu juurde turismihooaega, siis see oleks rahaliselt juba väga mõjukas."

 Loe pikemalt Ärilehe artiklist ja ka Eesti Päevalehe juhtkirja