Aasta lõpu suurimad sündmused reisijale ja profile

15. detsember 2016

Pole kahtlust, et koduse metsatuka ja musta leivaga teeb imet – Eesti stend sai rohkesti kiidusõnu 29. novembrist 1. detsembrini Barcelonas toimunud äriturismi messil, kus osales üle 15 000 professionaali. Peaaegu sama palju, 14 000 inimest, väisas 19.-20. novembril Helsingis Mardilaata, mis on suurim ainult Eestit tutvustav üritus väljaspool Eestit.

Turismiarenduskeskus oli Barcelonas messil IBTM World 2016 kohal koos Eesti Konverentsibüroo, Tallinna konverentsiturismi büroo ning ettevõtjatega (sh 4 hotelli ja 6 DMCd ehk sissetulevale turismile spetsialiseerunud ettevõtet).

Tegu on valdkonna ühe suurima kontaktüritusega, kus osalevad konverentside ja innustusreiside korraldajad üle maailma 150 riigist. Eesti stendis toimus kolme päeva jooksul kokku 335 individuaalset kohtumist ja grupiesitlustel informeeriti põhjalikumalt sihtkoha võimalustest 85 ostjat. Kokku tutvustati Eestit 80 riigi korraldajatele.

Eesti mets stendikujundusena paistis sihtkohtade seas silma nii visuaalselt kui ka sisuliselt ning kogus rohkelt kiidusõnu. Lisaks kaitsvale männimetsale ning ideedele ja infole pakkusime stendis kohalikke maitseid, sh musta leiva suupisteid põdramaksa pasteedi ja sibulamoosiga.

Dana Neemre Via Hansa DMCst iseloomustas üritust kui suurepärast hands-on-kogemust, Mati Järve Sokos Hotels Tallinnast tõstis esile nn hosted buyer'ite kvaliteeti.

Eesti Konverentsibüroo turundusjuht Riine Tiigi: „Mess oli Eestile väga edukas, oli tunda, et aastaid tehtud töö Eesti tutvustamisel tasub end ära – võrreldes varasemaga oli just konverentsikorraldajate huvi oluliselt selgepiirilisem. Rõõmustav, et Eesti vastu tunnevad huvi rahvusvahelised assotsiatsioonid sooviga tuua delegaadid uude ja huvitavasse sihtkohta.“

Turismiarenduskeskuse spetsialist Liisa Eller rõhutas head meeskonda: "Meie sinised rinnamärgid, mis kuulutavad "Proud to be Team Estonia" ei valeta, kõik partnerid olid Eesti eest väljas ja tegid head tööd.

18.-20. nov toimus Soomes traditsiooniline Mardilaat, suurim Eesti-teemaline lõpptarbijaüritus Põhjamaades.

Läbi aastate, alates aastast 2004, on Helsingi Tuglase-seltsi korraldatava Mardilaada-messi lahutamatu ja oluline osa olnud turismiarenduskeskuse poolt korraldatud turismiala, kus tuuakse esile reisimisvõimalusi üle kogu Eesti.

Seekord mahutas Mardilaada värvikas turismiala ära 15 Eesti turismiettevõtet (sh 8 spaahotelli), 6 regiooni ning spaaliidu esinduse. Rikkalik programm hõlmas kirjandus- ja muusikarõdu, kultuurikohvikut Koidula, kino ning paljusid esinejad, alates laululastest ja lõpetades kirjanikega.