Soovitused maakondade näitel: kuidas postitada Facebooki?

21. juuni 2017

Paar aastat tagasi lõi Visit Estonia digiturunduse juhi Shardee Rebase algatusel traditsiooni, kus Puhka Eestis Facebooki kanal antakse igal nädalal järjestikku ühe maakonna hallata. Maakonnal on vabad käed, kuidas end kanali jälgijatele tutvustada.

Selle kevade kõige populaarsemad postitused olid seotud eriliste ja elamuslike sündmustega, kus publikul on avastamis- ja osalusrõõmu, aga ka liikumisruumi. Näiteks oli selline Otepää saunamaraton. Ka romantiliste sündmuste postitused leidsid palju poolehoidjaid: Viljandi kohvikute öö ja Haapsalu Tšaikovski festival, mille tarvis kirjeldati piiskopilinnust muutuvat Provence'i aiaks.

Sotsiaalmeedia jälgijatele avaldas muljet ka eriline meedium, näiteks elamuslik video Türi kevadpealinnaks kuulutamisest. Samuti jäi vaatajatele silma Võru maakonna postitus Võru turismiobjektidest, mida tehti võrokeelse luuletusega.

Samuti kujunesid hittideks postitused turismiobjektidest, millel samuti esiplaanil osalus, mitte ainult passiivse tarbimise väärtus. Selline oli näiteks postitus Türi Elamuspargi avamisest.

"Peamine soovitus maakondadele digiturunduseks on see, et info peaks olema elamuslikkusega tasakaalus. Kõige mõjuvam postitus pakub piisavalt infot, kuid samas ei jää kuivaks. Samuti on see piisavalt elamuslik, kuid ei ole lihtsalt niisama naljategemine," resümeeris Visit Estonia digiturunduse juht Rene Rumberg. 

Vähem toimisid reeglina need postitused, mis olid Facebooki mõistes liiga pikad. "Liiga pikk postitus on see, mille täielikuks lugemiseks on vaja vajutada „See more“, sest kogu tekst ei mahu ühte vaatesse ära," selgitas Rumberg.

Ta lisas, et Facebookis toimivad kõige paremini lühemad postitused, mille sisu on võimalik väga kiiresti ära tarbida. "Samuti märkasin postitusi, kust puudus visuaalne element (pilt/video) ning mille statistilised näitajad olid samuti kehvemapoolsed."

Viimase kasuliku soovitusena tõi Rumberg välja, et kui maakondadel on olemas videomaterjali mida soovitakse sotsiaalmeedia vahendusel levitada, siis kõige mõistlikum ja efektiivsem on see video laadida üles otse Facebooki. "Märkasin et mõned maakonnad levitasid Facebooki kaudu videoid, mis asusid Youtube'is, aga kuna Youtube on Facebooki suur konkurent, siis Facebook piirab automaatselt Youtube'i laetud ning Facebooki postitatud videode levikut," andis Rumberg soovitusi.

Täpsem ülevaade parimatest postitustest