Lühidalt: äriüritused jm teemad novembris

29. november 2019

Novembrikuusse jäi olulisi äriüritusi, avati kolmas lähiriikides reisimotivatsiooni loov suur pereatraktsioon, jätkus töö Soome suunal. Lühidalt järgnevates lõikudes.

Sakslased on ööbimistelt Eestile tulu toovatest riikidest TOP 3 seas. Loomulikult soovime seda taset hoida, sest saksa turistid on Eestis väga kultuuri- ja loodushuvilised. Novembri keskel toimus Kölnis Visit Estonia workshop, kuhu Saksa reisikorraldajaid kogunes üle 30, Eesti partnereid 11. Ärilaudade taga olid kuumadeks teemadeks põhjamaised paketid, kultuurireisid kombineerituna Venemaaga, pikk nädalavahetus Tallinnas ja ka kontserdikülastusest motiveeritud tuurid Eestis. Kirsiks tordil õhtuses osas kujunes lõbus viktoriin Eesti turismitoodete teemal väikeste auhindadega. Aitäh koostöö eest: Eckerö Line Eesti, Peipsimaa & Peipsimaa Tourism, SA Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus (HEAK), Estravel, Tartumaa, Tallinna Ettevõtlusamet, reisiekspert, Lääne-Eesti Turism, Pirita Marina Hotel & SPA, Hestia Hotel Group, Tallinn Hotels.

Samuti novembri keskel toimus äriturismi mess IBTM 2019 Barcelonas. Partnerid üle maailma tulid Eesti stendi ja õnnitlesid Eesti Konverentsibürood äriturismi Oscari puhul. Iseäranis mehed, sõltumata vanusest ja päritolust, tundsid huvi mootorratta vastu - ning tihedalt täis laudade taga lepiti kokku uusi äriüritusi, mis tuuakse lähiaastatel just Eestisse. Eestit esindasid Estonian Convention Bureau, Estravel, Baltic Tours, Blue Drum Events, DMC Estonia, Reisibüroo Estonian Holidays, Eventus Group, Radisson Blu Sky Hotel, Tallinn, Original Sokos Hotel Viru, Park Inn by Radisson Meriton Conference & Spa Hotel Tallinn, Visit Tallinn, Go Travel, Visit Estonia.

Margus Sameli pidas mulkide koostööseminaril avaettekande teemal „Turismisektor on regionaalse arengu mootoriks“. "Oma elukoha üle uhked kohalikud tekitavad huvi ka külalistes ning hea külastuskeskkond omakorda loob head elukeskkonda. Sihtkohad võimalikult eristuva autentse kultuuri, toidu ja loodusega on Eesti tuleviku võti,“ rõhutas Sameli. Mulgimaa identiteedi väljendajaks ja arendajaks saab peagi Mulgi Kultuuri Instituudi veetav Mulgi Elamuskeskus.

Soome teemal:

  • Helsingi Kaablitehas muutus ühel novembrinädalavahetusel jälle eesti kultuuri, käsitöö, toidu ja turismi oaasiks. Soome suurim Eestit tutvustav sündmus Martin Markkinat viis tükikese Eestit u 16.000 külastajani. Tuglas-seura korraldatud kahepäevasel üritusel pakkusid oma tooteid ja tutvustasid loomingut kümned käsitöö- ja toidumüüjad. Turismialal olid peale Visit Estonia esindaja väljas Visit Tallinn, mitmed muuseumid ja piirkondlikud turismiorganisatsioonid, majutusasutused, Eesti Spaliidu liikmed ja Viking Line Eesti. Festivali selle aasta peakülaliseks oli Valgamaa ja Valga-Valka kaksiklinn. Teemaalale paigutasid ennast kõrvuti nii sealsed ettevõtjad, käsitöölised kui ka turismivaldkonna tegijad, mh Taagepera lossi Wagenküll Spa. Laadapäevade kõige auväärsaima külalise mitte-ametlikule tiitlile kandideerisid aga kaks heatujulist daami. Leelo Tungal tutvustas oma raamatuid ja elutööd, Tarja Halonen nautis laadameeleolu ja uuris värskemaid uudiseid Eestist.
  • Hiljuti lõppes Antto Terrase raadiomäng Naapurivisa, mis jagas soomlastele teadmisi Eesti kohta ning tõi siia auhinnamänguga 101 soomlast.
  • Soomlastest asjalikus ja rõõmsas toonis: küsis Terevisioon, vastas Margus (vaata 00.54-01.01): https://etv.err.ee/1002894/terevisioon

Novembri lõpus avati Eesti Meremuuseumi põnevate käed-külge-lahendustega mere- ja pereturismi atraktsioon Paksu Margareeta tornis, mis pakub harivat meelelahutust nii suurtele kui väikestele. Koos lähedal asuvate atraktsioonidega motiveerib muuseumi ekspositsioon reise Eestisse ja lisaööbimisi eeskätt lähiturgudelt. Sadamast lähtudes on muuseum üks esimesi maamärke soomlastele. Arvestuslikult hakkab meri tornis Eestisse jäetavat turismitulu suurendama igal aastal ligikaudu 4 miljoni euro võrra, EASi ühekordne toetus projekti investeerimiseks oli 2,1 miljonit eurot.