Kütioru matkarada

PARKLA, Koloreino küla, Võru vald, Võru maakond

Vaata kaardil

Matkarada algab Kütioru puhkekeskuse lähedal olevast parklast. Rada on väga vaheldusrikas, maastik küllaltki järsk ja raske. Seetõttu tuleks raja läbimiseks varuda neli-viis tundi.
Rajal saab matkaja parima ülevaate Eesti suurimast ja võimsamast ürgorust – Kütiorust, tutvub vanade veskikohtade ja teiste pärandkultuuriobjektidega. Kütioru nõlvadel metsas on enam kui sajandivanuseid kuusikuid ning haruldaselt jämedad ja kõrged haavapuud.
Raja alguspunkti lähedal on olemas grillimisrestiga varustatud lõkkekoht.

Ajad ja hinnad

Avatud aastaringselt

Ööpäevaringselt

Omadused

Ligipääsujuhend

Sõita Võrust Luhamaa suunas (tee nr 2, E263), kuni Tootsi bussipeatuse lähedal näitab vasakule suunaviit „Kütioru matkarada 3 km“. Sama teed pidi jõuate ka Kütioru mäesuusakeskusesse. Keerata viida suunas ja sõita otse mööda asfaltteed, mis hiljem läheb üle kruusateeks (2,6 km), kuni jõuate paremat kätt olevate mäesuusakeskuse hooneteni. Seal on parkla ja matkarada tutvustav kaart.