Koolitus: kuidas kulusid kokku hoida või uutmoodi tulu teenida?

10. detsember 2018

Ootame turismiettevõtjaid taas arendama ärimudelit kogenud Hollandi eksperdi Jeroen Bosmani abiga, kes teab millest räägib – tema kogemustepagasisse kuulub nii suurte hotellide juhtimine (Hilton!) kui ka tänapäeva kiire, dünaamilise ja ebalojaalse kliendi vajadustele vastavate teenuste ülesehitamine.

Üht kesksemat teemat oma pagasis avab koolitaja sinise ja punase ookeani metafooriga: enne kui hakata teiste samasuguste ettevõtetega konkureerima ning selle pärast järjest kitsamaks muutuval turul pitsitust tunda, võiks tõsiselt mõelda, mida teha põhimõtteliselt teistmoodi. Ei tasu tingimata veel paremini ja vinti peale keerates püüda pakkuda sama teenust, vaid luua uut. Esimesel juhul on tegu justkui võitlusest punaseks värvunud ookeaniga, täis vihaseid konkurente. Teisel juhul sillerdab ettevõtja ees tüüne meri, täis ideid, üllatusi ja klientide tähelepanu.

Ärimudelite koolitusi korraldab Visit Estonia juba alates 2017. aasta lõpust ning seal on osalenud kümned ettevõtjad, kes otsivad viise, kuidas uutmoodi tulu teenida või kulusid kokku hoida. Koolitusest inspireerituna võib jääda edasi mentorprogrammi või koostada konkreetne uuenduskava ja saada juba ärimudeli arendamise toetust.

Koolitus toimub 29.-30. jaanuaril ja palume registreerida end siin 20. jaanuariks. Loe, mida ettevõtjad on koolitusest arvanud.

Väga menukalt läksid aasta lõpus koolitused Hiina turu eripäradest (loe Maalehe artiklit ning vaata Aktuaalse Kaamera lõiku) ning erivajadustega inimestest turismis (loe Eesti Päevalehe Ärilehe kokkuvõtet). 

Pärast ärimudelite koolitust ootavad Eesti turismiettevõtjaid toiduteemalised koolitused.