Kaugturud Visit Estonia äriturunduse fookuses

21. juuni 2017

Visit Estonial oli aprillis ja mais tihe tööperiood kaugel Aasias. Jaapani seminar, Hiina roadshow, mess ITB China ja workshop Koreas rääkisid Visit Estonia äriturunduse juhi Annely Altebergi sõnul kõik üht keelt: Eesti ettevõtjatel on vägagi mõtet panustada ka kaugturgude, mitte ainult lähiriikide külastajatele.

"Aasias on oluline saada olulised ja õiged kontaktid, sest turg on nii suur. Visit Estonia keskendub läbilõikele: et Eestit müüksid nii suured, keskmised kui ka väikesed reisikorraldajad, samuti online-reisibürood, ei saa panust teha ainult ühele," ütles Visit Estonia äriturunduse juht.

Seekordsel Aasia tuuril oli Visit Estonial kaasas eri riikides kokku 10 ettevõtet, kuid neid võiks olla veel palju rohkem. "Sellest on ka väiksematel ettevõtetel võita väga palju, sest turg on huviline ja tänulik ning kordan, sedavõrd suur!" rõhutas Annely Alteberg.

BBH hotelligrupi müügijuht Margo Merigani sõnul oli hotelligrupp Visit Estonia Aasia roadshow'l teist aastat. "See investeering on meile juba ära tasunud, rohkem on nii päringuid kui ka külastajaid," ütles ta. "Ja see pole veel kõik: äripartnerid, kellega roadshow'l räägime, tunnevad hiljem sisulist ja põhjalikku huvi, mitte ei kuula lihtsalt juttu ära. Tänaseks on meil käinud nelja reisibüroo esindajad kohapeal teenustega tutvumas ja oleme nendega sõlminud tulevikutehinguid toovad lepingud," sõnas Merigan.

Aasia turg on tervikuna näidanud turismis rõõmsalt ülespoole uperpallitavaid numbreid juba mitu aastat ja see statistika on märgatav ka vähemasti Tallinna linnapildis. Tegu on turistidega, kes kulutavad Eestis keskmisest rohkem ja seetõttu hoiab Visit Estonia hoolsasti silma peal sealsete külaliste käitumistrendidel.

"Tüüpiline kuvand on, et Aasia turist reisib stiilis seitsme päevaga viis riiki, kuid see hakkab tasapisi muutuma," ütles Annely Alteberg. Tema sõnul kasvab segment, kes on pikemalt kohapeal ja teeb ühestkohast väljasõite: Riiga, Lahemaale jne. Seda on eriti näha korduvkülastuste puhul. Ta selgitab, et oluline on ka turvalisuse taju: "Kui Euroopa uudistest jookseb läbi, et Brüsselisse pandi pomm, siis külalised Aasiast arvavad, et Põhjamaades on siiski turvaline."

Jaapani ja Hiina kõrval on esile kerkinud ka Korea külalised. "Nad on meiega sarnased: dünaamiline, pidevas muutumises väike riik võrreldes naabritega, kus samuti hinnatakse loodust," iseloomustas äriturunduse juht. Läti saatkond avas esimesena Balti riikidest saatkonna Soulis. Mai keskel toimus ka esimene Balti riikide ühine turismiseminar, millest võtsid osa 3-4 ettevõtet igast Balti riigist. Eestist osalesid Reisiekspert, BBH hotellid, Saaremaa hotellid ja Tallinn. 

Enamik Aasia turiste tuleb Eestisse Soome kaudu ja lennufirma Finnair on ka Visit Estonia strateegiline partner turismiprofessionaalide ja ajakirjanike informeerimisel. "Huvi regiooni vastu laiemalt on sedavõrd kasvanud, et ainult umbes viiendik Helsingis maandunud turiste Soome ka jääb, ülejäänud lähevad üle Euroopa laiali."

Aasia turgu huvitab meie romantiline Tallinn, disain, mahekosmeetika ja -toit, meisterdamise töötoad, loodus. Näiteks andis Heimtali mõisa käsitöötuba rahvusliku käsitöö grand old lady Anu Raua osalemisel välja lausa jaapanikeelse kudumisraamatu. Aasias on ka märgatav hulk turiste, kes reisib spetsiaalselt UNESCO objekte külastades. Omaette teema on jaapanikeelne info: tunneme puudust jaapanikeelsetest giididest.

Kes on Eestisse reisiv Aasia turist? Ühest küljest vanemas keskeas külaline, kellel on aega ja raha, kes soovib reisi broneerida reisibüroo kaudu ning kelle puhul tuleb hoolitseda hea Eesti-pakkumise eest võimalikult paljude büroode kataloogides. "Samas on esile kerkinud individuaalselt reisivate 20-50-aastaste naiste sihtgrupp, kelle puhul töötavad sotsiaalmeediakanalid," kommenteeris Alteberg.

Visit Estonial on täna Jaapanis kohapeal esindaja, kes on olnud üle 10 aasta Visit Finlandi partner ning esindades ka Lätit ja Leedut tunneb kogu regiooni. Ta on hinnatud nii Finnairi kui ka Jaapani reisikorraldajate katusorganisatsiooni JATA poolt. Kohtumised JATAga on viinud selleni, et Eestiga ollakse valmis tegema sügavamat koostööd. Ka Baruto on jätkuvalt tuntud ja valmis meiega koostööd tegema.

Sügisel korraldab Visit Estonia tiim Tallinnas reisikorraldajaid hõlmavat sündmust Baltic Connecting, kuhu sel aastal ootame just kaugturgude reisikorraldajaid.