Eesti-teemaline viktoriin tõi Eestile uusi sõpru 135 riigist

20. juuni 2018

Juuni algul lõppes traditisiooniline viktoriin, mille eesmärk on paeluda välismaalaste tähelepanu ning tekitada neis Eesti vastu külastushuvi. Koostöös Välisministeeriumiga korraldatud kümnest küsimusest koosnev väike viktoriin pani mõneks hetkeks Eestile mõtlema inimesed 135 riigist.

"Kuu jooksul, mil viktoriin toimus, tuli visitestonia.com veebi juurde ligi 50 000 külastust lisaks tavapärastele seanssidele," kommenteeris Visit Estonia analüütik Urmas Orula. 

Inglise, soome ja vene keeles levitatud huumoriprismaga küsitlus pälvis tähelepanu nii naabrite juures kui ka kaugemal. "Näiteks Soomest tuli ligi veerand viktoriinile vastajatest, ent vastajaid oli ka USAst ning - üllatus-üllatus - tervelt 10% Türgist," ütles Orula. 15% vastajatest tuli Eestist ja 14% Venemaalt, Saksamaa ja UK turg jäid mõlemad alla 10%.

Tulemusi kokku võttes selgus, et järjest olulisemaks muutub turunduses hea mobiiliveeb, mobiiliga lahendati viktoriini ligi 80% juhtudest. 

Viktoriini peamiseks turunduskanaliks oli Visit Estonia Facebooki leht, kus seda jagati 5386 korda (2017. aastal oli jagamiste arv 2300 (seega kasv +234%)). See näitab, et suust-suhu turundus ja soovitusturundus on info tarbimisel ja sotsiaalmeedias mängude mängimisel aina olulisem – sõprade soovitusi usaldatakse.

Viktoriin oli ühelt poolt traditisooniline sündmus, teisalt aga osa Visit Estonia turunduse kursist, kus lõpptarbijatele levitatakse sõnumit turgudeüleselt, kasutades digitaalmeedia loomingulisi võimalusi ja head katvust. 

Kõigi välismaalaste vahel, kes vastasid küsimustele Eesti kultuurist, leiutistest ja põnevatest faktidest (sh Work in Estonia, Study in Estonia, e-residentsus, läks loosimisse kolm Eesti-reisi, millele panid auhinnad välja Eesti turismiettevõtted. Lähiajal tuleb Eestisse kolm õnnelikku auhinnavõitjat.