Eesti stend Euroopa suurimal turismimessil parimate seas

16. märts 2017

8.-12. märtsini toimus Berliinis rahvusvaheline turismimess ITB. Saksa turismiesindaja Evely Baum-Helmise sõnul tundsid rõõmustavalt suurt huvi Eesti vastu tänapäeva heeroldid - blogijad. Samuti oli väga hea tagasiside Saksa reisikorraldajatelt, kes tahavad oma pakettidesse võtta üha enam pakkumisi süvaloodushuvilistele.

"Teeb rõõmu, et saab teatada reisiblogijate suurest huvist meie looduse, aktiivse puhkuse ja toidukultuuri vastu, sest nemad on tõekuulutajad tulevikupubliku silmis," ütles Saksa välisesindaja Evely Baum-Helmis. Tema hinnangul kasvab Eesti pakkumiste arv Saksa reisikorraldajate toodetes stabiilselt. "Eriti nähakse suurt potentsiaali kõigis meie loodusega seotud elamustes, alates raba- ja kajakimatkadest ning lõpetades looma- ja taimevaatlusega," iseloomustas ta.

Saksa turul näitavad kasvu ka ringreisid Baltikumis, nii nädalased kui ka pikemad. Saksa esindaja tõi välja, et huvi Baltimaade vastu on suur, sest meil on turvaline ja hõlbus ringi liikuda ning hea ka turismiettevõtete tase.

Peale looduspakkumiste näitavad tõusutrendi eksklusiivsemad reisid väiksemates rühmades, mis sisaldavad viie tärni hotelli majutust ning mitmesuguseid kultuurisündmuste pileteid.

Peavalu valmistab tänapäeva konkurentsitihedas ja paljude online-võimalustega majanduses majutus. Reisikorraldajad vajavad fikseeritud hinda, meie hotellid on arusaadavalt huvitatud dünaamilisest hinnapoliitikast. Samuti on klassikalisel reisikorraldajal hotellitoa müügi puhul raske konkureerida online-kanalitega, nt booking.com'iga. Lisaks on kõrghooajal Tallinnas hotellitubadest ka nappus kätte tulnud.

Messi enda kontekstis tekitas seekord peavalu Berliini lennujaamade streik, mis nurjas ITB kavatsuse teha külastajarekord. Kui mullu külastas messi 120 000 reisiprofessionaali, siis sel aastal 109 000.

Mess algaski tavapäraset professionaalidele mõeldud üritustega. 8. märtsil toimus saatkonna vastuvõtt Eesti ettevõtetele. Esindatud olid Nordica, Tallinna Ettevõtlusameti turismiosakond, SA Lääne-Eesti Turism, Eckerö Line, Go Travel, Reisiekspert, Estravel ja Sokos Hotels Tallinn. 9. märtsil oli avakohtumine Eesti stendis, kus osales 50-60 inimest – ajakirjanikud, reisibürood ja reisikorraldajad, koostööpartnerid. Visit Estonia tegi Eesti turismiuudiseid tutvustava esitluse ning pakkus võrgustumise võimalusi. Sama päeva pärastlõunal toimus kohtumine blogijatega.

Lõpptarbija päevadel 11.-12. märtsil tunti väga suurt huvi Visit Estonia interaktiivse magneti juures: stendis olid nutiseadmed, mille abil kutsusime külastajat tegema mütoloogiliste tegelaste testi. See andis võimalusi köita ka noort publikut ja rääkida lisaks pealinnale kaugematest paikadest Eestis.

Suurt tähelepanu pälvis Eesti stend: seda pildistati, küsiti kunstniku nime, sooviti T-särki osta. Eesti 60-ruutmeetrise stendi asukoht oli väga hea, see asus vahekäigus, kus rohkem liiklust. Stend äratas tähelepanu sedavõrd, et pääses koguni messi 15 parima sekka! Stendidisain pärines Sky Design OÜlt ja ehitaja oli My Time OÜ. "Julgelt üle poole inimestest tulid väga konkreetsete infosoovide ja reisiplaanidega juba kas 2017. või 2018. aastaks," iseloomustas Saksa esindaja stendi külastajaid.

ITB lõpptarbija päevadel osales publik elavalt mitmes loosimängus, kus oli ka Eesti oma auhindadega, mille olid välja pannud meie ettevõtted.

Lähiaja messiosalustest tuleb kindlasti nimetada veel 10.-19.02 Helsingis toimunud mere- ja paadimessi ning 4.-12.03 toimunud meremessi Stockholmis. Mõlemal tutvustasime Eesti väikesadamaid ja sadamapiirkondi.