Eesti Frankfurdis konverentsiturismi maailmamessil

04. juuni 2019

Hiljuti sai läbi üks maailma olulisemaid messe konverentsiturismi äris - IMEX Frankfurdis. Küsisime messi kohta Visit Estonia koostööpartneri, Eesti Konverentsibüroo juhi Kadri Karu käest.

Mis mess on IMEX, milline on ta koht maailma messikaardil võrreldes nt IBTMiga Barcelonas, keda ja kui palju kokku toob, kui oluline on seal olla? 

IMEX Frankfurt on iga-aastane ülemaailmne äriturismi suursündmus, mis toob kokku konverentse ja motivatsiooniüritusi korraldavad kliendid ja sihtkohad üle maailma. Eesti jaoks on messil osalemine oluline võimalus tihedas rahvusvahelises konkurentsis silma paista ning tutvustada Eestit kui rahvusvaheliste eriala- ja korporatiivkonverentside jaoks sobivat sihtkohta. Messil osalemine annab meile võimaluse olla rahvusvaheliselt pildil ja võrdväärne partner teiste seas. Peame olema nähtavad, et klientidel tekiks üldse idee Eestit sihtkohana kaaluda!

Kokku osales messil 172 riiki ning Eesti ettevõtete ja turundusorganisatsioonide jaoks oli IMEX 2019 suurepärane leida uusi kliente ja värskendada seniseid koostöösidemeid.

Töömelu Eesti stendis

Kes olid Eesti stendis Eestit esitlemas?

Peale Visit Estonia ja Eesti Konverentsibüroo veel 9 eksponenti: 7 ettevõtet (Estravel, DMC Estonia, Blue Drum, Via Hansa & Borealis, Eventus Grupp, Hilton Tallinn Park, Radisson Blue Sky Hotel Tallinn), Tallinna Konverentsibüroo ning Tartu Konverentsibüroo. Erinevalt lõpptarbija messidest on IMEX B2B sündmus, kus töö käib eelkõige ette kokku lepitud kohtumiste kaudu ning kohtumistel räägitakse konkreetsetest ärivõimalustest. Kokku toimus Eesti stendis veidi üle 200 üks ühele kohtumise ning meie väljapanekut külastas enam kui 400 klienti.

Eesti oli messi raames kaasatud ka konverentsivaldkonna strateegilistesse diskussioonidesse. Turismiarenduskeskuse direktor Margus Sameli esindas Eestit IMEX Policy Forumil, kus poliitikud ja turismijuhid üle maailma arutasid sihtkohtade arendamist ning konverentside rolli majanduse edendajana. Üha enam nähakse rahvusvaheliste konverentside võõrustamist riikide ja linnade majanduse ja teaduse arengu edendamise olulise tööriistana, mitte vaid turismitulu toojana.

Lisaks tööle messistendis osalesid partnerid üheskoos Team Estonia’na ka messi teisel päeval toimunud IMEX Run üritusel, tõmmates Eestile tähelepanu ühesuguste erksiniste särkidega.

Kadri Karu ja Margus Sameli konverentsiturismi valdkonna otsustajatega poliitikafoorumi laua taga

Kes ja mida Eesti kohta küsisid? Kuidas iseloomustada vahetute kontaktide põhjal praegust konverentsimaastikku? 

Eesti messistendi külastanud kliendid olid eelkõige Euroopast – Saksamaalt, Prantsusmaalt, Itaaliast, Šveitsist, Hollandist ja Belgiast. Aga näeme, et huvi on kasvanud USA-Kanada suunalt ning Aasiast. Rõõm on tõdeda, et läbi aastate on Eesti tuntus sedavõrd kasvanud, et messistendi tullakse täna pigem konkreetse sündmuse korraldamise ideega kui lihtsalt sihtkoha infot küsima.

Eelkõige küsiti infot konverentsihotellide ja elamuslike incentive-programmide kohta. Spetsiaalselt messi ajaks valmis meil ka väike voldik unikaalsetest elamustegevustest Eestis.

Näeme, et kliendid otsivad uusi sihtkohti, mis ei oleks liiga kaugel reisimise mõttes – maksimaalset 2,5 lennutundi Euroopa piires. Erilised loovad lahendused ja only-in-Estonia-elamused on need, mida uuritakse. Kasvavaks trendiks on ka social legacy ja sustainability lähenemine. Tänu kompaktsusele ja looduslähedusele on Eesti võimalused selles kontekstis paljudele meeldivaks üllatuseks. Huvi tunti ka konkreetselt keskonnasäästlike konverentsilahenduste vastu. Oluline on ka messistendi ehituses järgida sedasama sõnumit, mida räägid. Meie metsastend ning kohalikud mahedad joogid ja suupisted, mida pakkusime, polnud selles kontekstis sugugi vähetähtsad.

Vaatasin, et Eesti tiimil on tore foto, kus Tallinn Dolls meets Marimekko. Nii nagu Eesti tiimil on #chooseESTONIA sõnumiga kleidid, olid Soome esindajad tuttavates lillekleitides. Millised on meie koostöövõimalused naabritega, kas saab teha koostööd stiilis "konverents meile, motivatsioonireis teile"?

Konverentsisektorit iseloomustab hea rahvusvaheline koostöö ning sõbralik konkurents. Regulaarsed roteeruvad erialaseltside konverentsid võivad aset leida ühel aastal näiteks Soomes või Leedus ja järgmisel aastal Eestis. Tihti on sama trend ka korduvate korporatiivüritustega, sestap on meil turunduskoostööst ja omavahelisest infovahetusest ainult võita. Leidub konverentse, mis kombineerivad näiteks Helsingit ja Tallinna, alustades programmiga ühes linnas ja jätkates üle mere. Samuti kombineeritakse sihtkohti eel- ja järeltuurideks. Näiteks oli Visit Estonia äriturismi projektijuhil Liisa Elleril kohtumine, kus Ameerika teaduskonverentsi korraldaja plaanib konverentsi Soomes, kuid toob suure hulga osalejaid Tallinna laulupeole.
Ka Eesti asukoht messihallis on reeglina teiste Balti riikide ja Skandinaavia maade naabruses, nii et püüame nii lähimate kui kaugemate naabritega igas vormis koostööd teha.

EKB juhti Kadri Karu intervjueeris Visit Estonia kommunikatsioonijuht Piret Malv.