EAS viis Eesti turismiettevõtted maailma suurimale turismimessile

09. märts 2018

EASi turismiarenduskeskus osales koos Eesti turismifirmadega 7.-11. märtsini Berliinis ühel maailma suurimal turismimessil ITB Berlin. Eesti ühisstend keskendus riigi 100. aastapäevaga seotud kultuuriürituste, Tallinna kui Lonely Planeti aasta parima väärtusega reisisihi, Eesti toidu, UNESCO maailmapärandi ning looduse tutvustamisele.

EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul on Saksamaa Eesti turismisektorile oluline sihtturg ning ühiselt tehakse tööd, et Eesti 100. juubeliaastal tuleks siia järjest enam külastajaid. „Tihti räägitakse sakslastest kui Euroopa meistritest reisimises. Seetõttu on ka meile koos ettevõtjatega väga oluline siin messil tutvustada Saksa reisihuvilistele ja -ekspertidele kõiki neid võimalusi, mida Eesti pakub turismihuvilistele rohkete kultuurisündmuste ja pärandiga, toidu ja puhta loodusega,“ sõnas Mutso.

Mutso sõnul moodustasid Saksa turistide ööbimised Eestis 2017. aastal 6,3% välisturistide ööbimistest, olles Soome ja Venemaa järel kolmandal kohal. „Möödunud aastal ööbis Eesti majutusettevõtetes ligi 126 000 Saksamaa turisti ning nende veedetud ööde arv oli kokku 263 413. Ligi pool Saksamaa turistidest külastab Eestit Balti riikide ringreisi osana,“ lisas ta. Võrreldes varasemaga kasvas Saksa turistide huvi Pärnu maakonna vastu ning kolmandat aastat järjest jõudis uue rekordini nende ööbimiste arv Tartu maakonnas. „Kindlasti töötame ka selle nimel, et Saksamaa reisijad tuleksid tutvuma kaunite paikadega üle kogu Eesti,“ ütles Mutso.

Nordica turundus- ja kommunikatsioonijuhi Toomas Uibo sõnul on Saksamaa Nordicale väga oluline turg, kuna ettevõte lendab Tallinnast sihtriigi kolme suurimasse linna - Münchenisse, Berliini ja Hamburgi. „Hea meel on tõdeda, et oleme suutnud igal aastal reisijate arvu oma Saksamaa liinidel kasvatada. Näeme ka täna, et huvi nende otselendude vastu kasvab ja broneeringuid on tehtud rohkem kui möödunud aastal. Usume, et Eestil ja Nordical on suured võimalused inimeste liikumist kahe riigi vahel veelgi tihendada. Lennufirmana tutvustame pidevalt oma maad nii sakslastele kui ka Saksamaad eestlastele,“ lausus Uibo.

Eesti stendil osalevad koos EASi turismiarenduskeskusega Tallinna Ettevõtlusameti turismiosakond, Nordica, Eckerö Line, Reisiekspert, Go Travel, Estravel, Radisson Blu Sky Hotel, Uniqe Hotels ning Sokos Hotels Tallinn.

Stendi välimus on uuendatud Eesti 100. aastapäevale kohaseks. Fookuses on EV100 ja kultuurisündmused, mis Eestis toimuvad. Eesti, Läti ja Leedu korraldavad riikide 100. aastapäeva puhul messil ühise vastuvõttu „Balti riigid 100“ Saksa reisikorraldajatele ja ajakirjanikele.

Messi külastab igal aastal üle 100 000 reisiprofessionaali, see hõlmab u 10 000 eksponenti 180 riigist, programmi, kus turismiprofessionaalid saavad end sektori aktuaalsete trendidega kurssi viia ning mitmesugused silmast silma kohtumised nii ajakirjanike, blogijate kui ka äripartneritega.

EASil on Saksamaal Hamburgis investorkonsultant ja turismiesindaja ning Nürnbergis töötab ekspordinõunik. Saksa esinduse põhifookuses on välisinvesteeringute Eestisse meelitamine Saksamaalt, Austriast ja Šveitsi saksakeelsest piirkonnast, Eesti ettevõtete ekspordivõimalustele kaasa aitamine ning turismi edendamine.

Rohkem infot messi kohta: https://www.itb-berlin.de