Saksa, Austria ja Šveitsi reisiprofid alustasid e-õpet Eesti teemal

21. mai 2020

Visit Estonia Hamburgi esindaja Evely Baum-Helmise eestvedamisel startis mais Eesti-teemaline e-kursus, mis on suunatud meie sektorile olulisi äriotsuseid tegevatele Saksa, Šveitsi ja Austria reisibüroodele ehk reisikorraldajate turismitoote vahendajatele. Kursus kestab maini 2021 ja toimub Saksa suurimas turismialases B2B koolitusportaalis.

"Saksakeelsete maade reisikorraldajad tunnevad Eesti turismitoodet päris hästi, aga regiooni vahendajad, keda on kokku ainuüksi Saksamaal 10 000, siiski veel mitte. E-õppega soovime Eesti turismitoodet edasimüüjatele lähemale tuua," selgitab Evely.

Küsitlused näitavad, et proffi tuleb koolitada, paketireiside osakaal on sihtturul ligi pool ning pole viimase 10 aastaga kahanenud, vaid isegi natuke kasvanud.

E-õpe toimub FVW Akademie's, mis on Saksa suurim turismialane B2B koolitusportaal. Sellel on 13 300 registreeritud kasutajat, kes osalevad aktiivselt e-kursustel, loevad uudiskirju, lisavad portaali info abil oma kalendritesse äriüritusi. Ligikaudu 85% portaali kasutajatest on Saksamaalt, ülejäänud Austriast ja Šveitsist. Umbes kolmveerand kasutajatest on reisibürood ja veerand reisikorraldajad.

"Agendid istuvad kodukontorites või ka osaliselt juba büroodes, samas kliente veel pole ning ei toimu ka kogunemisega seminare. See tähendab, et neil on aega ennast harida neile sobival ajahetkel," selgitas Evely, miks oli tähelepanu püüdmisega e-õppe vormis just praegu paras aeg alustada.

Peale kasutajate hulga sai portaali valikul oluliseks, et see on kompaktse ja inspireeriva infoesitusega. "Püüame oma põhitooted tuua esile muheda-elava-autentse pildikeelega ning sõnumitega stiilis Estland - Nordic with a twist. See slogan on sakslastele aegumatu. Näiteks tekitab neis senimaani vau-efekti tühi rannapilt - et rand ongi ainult sinu päralt! Tihedalt asustatud Saksamaal sellist luksust ei ole. Tootepakkumises meeldib sakslastele kultuuri, loodus- ja aktiivse puhkuse elamuste miksimine. Suur osa armastusest käib ka kõhu kaudu ehk läbivaks teemaks on kindlasti toit," kirjeldab Evely sakslaste eelistusi.

Eesti pakett compact course sisaldab viieleheküljelist sihtkoha- ja tooteteemalist kursust, Visit Estonia profiili, teadmiste testi ja sihtkohaga lähema tutvumise teemalisi loosimänguauhindu, kajastust uudiskirjades, Instagrami-postitusi ning reklaamivat artiklit toimetuselt. Samuti saame kvartalipõhist raportit e-õppe tulemustest. Kursuse lõppedes ja testi tehes saab osaleja sertifikaadi, Iga läbitud kursuse eest saab osaleja punkte, mis aitab tõusta järgmisele tasemele. Nii saab „algajast“ samm-sammult „turismiguru“. FVW soovitab automaatselt ise uusi e-kursusi, mis võiksid sobida kasutaja profiiliga. Nt mõne põhjamaise sihtkoha kursuse läbijatele suunatakse Eesti kursus ja vastupidi.

"See ei ole ainuüksi kriisilahendus, oleme e-õpet alternatiivina kasutanud varemgi, sest edasimüüjatel puudub alati aeg osaleda füüsiliselt seminaridel. Näiteks läinud aastal tegime kuise intensiivprogrammi koostöös ettevõttega FTI Touristik ning osalejaid oli ligi 800. Seegi kord loodan rohket osavõttu, tänu meie ettevõtete panusele on auhinnad väga atraktiivsed ja kindlasti motiveerivad kursust läbima," on Evely optimistlik uutele tehingutele soodsa pinnase loomise suhtes. 

FVW Akademie'd haldava kontserni FVW Medien alla kuulub peale koolitusportaali veel mitu haru: turismi profiuudised e-kirja, uudisportaali ja printajakirja vormis, turuülevaated, iga-aastane FVW kongress. Saime läinud aasta eest neilt ka kõrge tunnustuse, mis märkis ära, et Eesti oli Saksamaal Põhja-Euroopa sihtkohtade edetabelis kõige suurema kasvuga riik (+12%).