Algas pereturismi kampaania

20. oktoober 2016

Äsja algas pereturismi kampaania, mille hüüdlauseks on "Kids know best!" ning meelitab lähiturgude külalisi meie tugevate pereatraktsioonidega. Samuti on pereatraktsioonide arendajatel veel pisut rohkem kui kuu aega, et kandideerida rahvusvaheliselt huvipakkuvate pereturismi objektide toetusele.

Sel nädalal käivitasime peredele suunatud kampaania Soomes, Lätis ja Venemaal, et innustada madalhooajal naaberriikide lastega reisivaid peresid külastama pereatraktsioone Eesti eri piirkondades. Kampaanialahenduseks on lastele suunatud reisiportaal, kus üle 20 Eesti pereatraktsiooni tutvustatatakse laste silme läbi. Erilahendusena on keskkonda loodud reisi planeerimise võimalus.

Kampaanialehed (nähtavad ka vastavate keelte visitestonia.com avalehtedel):
läti: https://www.visitestonia.com/lv/kidsknowbest
soome: https://www.visitestonia.com/fi/kidsknowbest
vene: https://www.visitestonia.com/ru/kidsknowbest

Kõik ettevõtjad ja turismiorganisatsioonid, kelle tegevus haakub pereteemaga ja kes rohkemate pereturistide siiatulekust võidaksid, on väga teretulnud oma ettevõtte online-kanalites kampaania linki jagama, näiteks tekstiga:

Do you know that family holiday in Estonia is a real adventure? At least kids do! You find amazing inventions and fairy-tale like places, scientists who give you magic powers and mermaids and even dragons. Check out from here and create the best suited Estonian holiday for your family (link vastava sihtturu keele kampaanialehele).

Oma kliente visitestonia.com veebikeskkonda juhatada on teil vahest seda meeldivam, et selle tunnistas äsja parimate hulka kuuluvaks ka veebide kasutusmugavuse ekspert (ERRi Terevisioon, vt alates 4.30).

Eesti pereatraktsioonid on viimastel aastatel nii iseseisvalt kui ka toetuste abiga jõudsalt edenenud. Nii nende kvaliteet kui ka kasvav arv annavad suure panuse turistide siiameelitamiseks, eriti lähiturgudelt. Parim näide on Läti, kust saabuvad huviliste arv on viimastel aastatel hüppeliselt tõusnud - iseäranis tänu Ahhaa keskusele ja Lottemaale, mida ei külastata muu hulgas, vaid mis on paljudel juhtudel ka eraldi reisimotivatsiooniks. Läti elanikud hindavad Eesti pereturismi võimalusi kõige kõrgemalt, näitas Läti elanikkonna uuring "Eesti maine puhkusesihtkohana (2013)". Arenguruumi näitab Eestile samuti väga oluline sihtturg Soome, kus teadlikkus on kõrge, kuid positiivseid hinnanguid Eesti atraktiivsusele pereturismi sihtkohana andis vaid 36% vastajatest.

Kokkuvõttes on pereturismi valdkond tõestanud oma võimekust kasvatada Eesti turismiekspordi tulusid ja EASi turismiarenduskeskus peab seda oluliseks jätkuvalt arendada nii kampaaniate kui ka olulist kvaliteedihüpet võimaldava suuremahulise toetusprogrammiga.

Kõik väliskülastajatele huvipakkuvate pereturismi atraktsioonide arendajad on oodatud taotlust esitama 1. detsembriks. Toetust saavad taotleda nii uued kui ka juba praegu tegutsevad atraktsioonid, mis plaanivad edasiarendusi. Tingimuseks on, et kavandatav atraktsioon oleks avatud vähemalt 6 kuud aastas, et see pakuks teenuseid ja tegevusvõimalusi eri vanuses lastega peredele ning teisel tegevusaastal tuleb tõendada, et atraktsiooni on külastanud aastas vähemalt 10 000 väliskülastajat.

EAS toetab investeeringuid atraktsiooni ja teenustesse, samuti turundustegevusi välisturgudel. Ühele atraktsioonile saab toetust anda minimaalselt 750 000 (olemasoleva atraktsiooni edasiarenduseks) või miljon eurot (uue atraktsiooni arendamiseks), millele lisandub omafinantseering vähemalt 50% ulatuses. Maksimaalselt saab kavandatava projekti kogumaksumus olla 5 miljonit eurot.

Eeltaotluste esitamise tähtaeg on 1. detsember, meetme eelarve 14,9 miljonit eurot. Toetust rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Rohkem infot toetuse ja taotlemise kohta 
Pereturismi valdkonna ülevaade (2016)
Turismiatraktsioonde valdkonna ülevaade (2016)