127 kohtumist Eesti turismiettevõtjate ning Belgia ja Hollandi reisiäri otsustajate vahel

20. oktoober 2020

Oktoobri algul andsime lühidalt ülevaate uute turgude, Hollandi ja Belgia hõivamisest. Nüüd on virtuaalselt toimunud kaks elavat turuplatsi, mille tulemusena on Eesti kohta mõlemast riigist targemad kokku 101 reisikorraldajat ja -agenti. Eestist kohtus uute potentsiaalsete äripartneritega 24 ettevõtet ja sihtkohta.

Virtuaalkohtumised olid mitmekesised: kõigepealt 20 minutit sihtturu esitlust vastava riigi turundusagentuuri poolt, sellele järgnes 30 minuti pikkune Eesti-esitlus turismiarenduskeskuse projektijuhilt Kristiina Talisainenilt ja siis nelja tunni vältel üks-ühele kohtumised Eesti ettevõtjatega.

„Selline mitmekesine formaat üleni digitaalses vormis kõiki osapooli rõõmustavalt teostada on üpris keeruline ülesanne,“ ütles Hollandi ja Belgia turgudega tegelev Kristiina. „Kriisi algusest on üksjagu aega möödunud ja inimeste ootused ajas kasvanud – webinari-sõna tekitab pigem tüdimust kui vaimustust, tähelepanu on digitaalselt hoida keerukam ning inimeste ootused virtuaalüritusele ka kahtlemata suuremad kui veel kevadel, kus piisas sageli ka n-ö rääkivast peast koduses suvalises ruumis.“

Kuna osalemiseks Eesti poolt oli suur tung, siis tuli teha formaat, kus sihtkohad said nähtavust üldises esitluses, et mitte korduvalt eri esinemistele ümber lülitada. Nii jäi ettevõtetele rohkem aega kohtumisteks. Toodetest pakkus kõige enam huvi loodustuuride osa. "Agentuuride soovitusel sobitati kohtumisi nii, et oma huvide järgi tegid valiku Belgia ja Hollandi firmad. Edaspidi tahaks juurutada kahepoolset matchmaking’ut, aga sel korral ei võimaldanud seda ülikiire formaadimuutus 5 riigi füüsilisest kontaktüritusest vaid Eesti online-ürituseks," selgitas Kristiina.

Meile tähelepanu tõmmata on oluline ka värskete andmete valguses - Euroopa Turismikomisjoni värskest uuringust selgub, et näiteks Belgia on esikolmikus nende Euroopa riikide seas, kus inimesed plaanivad lähima poole aasta jooksul Euroopa-sisest välisreisi, seda plaanib 55% belglastest.

Täname õnnestunud ürituse eest Visit Estonia partnereid: Visit Tallinn (Helena Tshistova-Pohlak), Visit Tartu (Pilvi Käiro), Visit Peipsi (Kadi Ploom), Visit Haapsalu (Olari Nebokat), Visit Saaremaa (Kristina Mägi), Sibulatee (Liis Lainemäe), Rakvere (Andres Jaadla), Tallink Hotels (Marina Mättik), Metropol (Annely Hendrikson), Hektor Container Hotel (Killu Maidla), Go Hotel Schnelli (Alver Pupart), Estravel/Baltcoming (Riina Rauts), E-Turist (Triinu Tammiste Punning), Go Travel (Hele Lahtvee), Baltic Tours DMC (Asmik Tsaturjan), L’Embitu Hotel (Kerli Marmor), Ibis Tallinn Centre (Liis Tammekivi), Swissotel (Maria-Elisabthe Haava), Eckerö Line (Tiina Isotamm), ActivEst (Triin Asi), Soomaa (Aivar Ruukel), DMC Estonia (Külli Teimann), Unique hotels (Doris Holm), Meremuuseum (Andrea Bild).

Teeme siin kättesaadavaks ka Belgia ja Hollandi sihtturu presentatsioonid, mis on leitavad ka meie e-akadeemiast. 

Samasugused üritused on käsil teistelgi turgudel, peagi ka neist lähemalt.