„Minu jaoks on Eesti suvepealinn Haapsalu!“

Jennifer Cohen peab kodulinn Haapsalut kõige ilusamaks linnaks Eestis

Allikas: Jennifer Cohen

Jennifer Cohen puhkab alati Läänemaal, täpsemalt Haapsalus, sest on seal sündinud ja kasvanud. „Mulle meeldib väga mere ääres olla, eelistan merd alati sisemaale,“ ütleb ta, lisades, et teda ei huvita, mida teised ütlevad – tema jaoks on just Haapsalu see kõige ehtsam ja õigem suvepealinn.

„Suviti Haapsalu elavneb – kõik need kohvikud, kuursaal, promenaad.. saad ujuda, koertega karjääris käia, talvel uisutada, palju luikesid jne,“ loetleb Jennifer Haapsalu võlusid. „Ma ei taha kõlada pealiskaudselt, aga Haapsalu on ikkagi kohutavalt ilus! Inimestel on oma aiad, koduloomad.. See on väga romantiline linn.“

Lääne-eestlasena soovitab ta teistelgi eestimaalastel kindlasti saartele minna. „Saarte peal on äge! Näiteks meeldib mulle oma väiksuse tõttu väga Vormsi. Mäletan, et kui olime 15-aastased, käisime sõpradega seal,“ jutustab ta. „Võtsime telgid kaasa ja läksime. Autot meil polnud, olime liiga noored, ja ega polnud vajagi! Me oleksime sinna kasvõi jala läinud,“ naerab Jennifer. Saarel tegid nad sauna ja said lihtsalt omaette olla. Jennifer lisab, et ootab juba suve, sest siis saab ta autojuhiloa: „Oh, siis hakkan täiega ringi sõitma!“ Ta lisab, et tegelikult saab Eestis siiski ka rongi või bussiga igale poole. „Naudi kodumaad, see ei maksa ju midagi!“

Foto: Jennifer Cohen

Eesti sauna minnakse peaaegu et minestama

Kui Jenniferi vahel sugulased Ameerikast külastavad, imestavad nad, kui puhas Eestis on. „Me ise ei pane seda võib-olla kogu aeg tähelegi, aga kui suurlinnades hingad õhku sisse, pole see ikka seesama kui Eestis,“ on ta kindel. Jennifer kiidab ka eestimaiseid saunatraditsioone ja meenutab, kui nad perega Saaremaal spaas käisid. „Üks naine hakkas hüüdma, et tulge-tulge, nüüd hakkab saunarituaal! Mõtlesime emaga, et olgu, me polegi seal käinud, lähme siis!“ räägib ta. „Korraga hakkas mingi vehklemine ja karjumine pihta – halb energia tuli endast välja karjuda. Nii me siis karjusime seal koos ema ja hulga võõraste meestega,“ naerab Jennifer. „Ja kellelgi polnud häbi ka, see on Eesti saunakultuuris täiesti normaalne asi, samas kui välismaal minnakse sauna viieks minutiks higistama ja ongi kõik. Nii et välismaalastele on meie saun kindlasti šokk. Eestis minnakse sauna ikkagi pooleldi minestama.“

„Välismaal minnakse sauna viieks minutiks higistama ja ongi kõik. Nii et välismaalastele on meie saun kindlasti šokk. Eestis minnakse sauna ikkagi pooleldi minestama.“

Veel räägib Jennifer mõnusast elamusest suvel Saaremaale sõbranna juurde, kes pole sihilikult oma suvilasse veevärki sisse seadnud. „Nad tahavad rahulikku elu, kus pesedki nõusid ämbri sees,“ selgitab ta. „Käisime seal saunas ja paljalt mööda õue ning muru peal. Hommikukohvi puruga koorisime jalgu. See on ehe, noh! Tehakse koos süüa ja mängitakse lauamänge, hingatakse puhast õhku. Kõik on hästi!“

Hipsterilinn Viljandi kutsub

Jennifer ütleb, et talle meeldivad väga Eesti kõikvõimalikud muusikafestivalid ning sealne kogukond. „Mu viimase aasta ägedaim elamus pärineb Intsikurmu muusikafestivalilt Põlvas,“ sõnab ta. „Ma polnud kunagi varem Põlvas käinud See, kuidas seal festivalil pandi telgid üles, oli hea muusika ja toit, metsas oli läbiv haldjalik teema – see on üks ägedamaid asju!“

Foto: Jennifer Cohen

Järgmisel aastal soovib Jennifer kindlasti Saaremaale I Land Sound’i muusikafestivalile jõuda ning oma sõpruskonnaga on neil traditsioon iga aasta Rakvere Ööjooksul osaleda, nii et plaane puhkuseks on tal juba omajagu. Mis on aga tema puhkusesihtkohtade seas veel avastamata piirkond? Sellele vastab Jennifer, et ta pole veel kuigi palju Lõuna-Eestisse jõudnud. „Olen käinud korra Otepääl ja Tartu piirkonnas, aga sealt edasi pole veel jõudnud. Tundub nii, et Viljandisse võiks alati sagedamini jõuda,“ arvab ta. „Mu sõbrannad läksid Viljandisse ülikooli ja see tundub olema hästi noortele ja kultuurihuvilistele inimestele suunatud – palju teatrit ja kontserte, häid kohvikuid, kõik kannavad villaseid sokke, on hipsterid..,“ muigab ta. „Sinna tahaks küll rohkem jõuda. Kõige enam aga tahaksin siiski tagasi koju Haapsallu.“

Lõpetuseks paneb Jennifer südamele, et kui inimesed ringi reisivad, eriti telgiga, tuleks enda järelt kindlasti prügi ka ära koristada. Ta ütleb, et on täiesti arusaamatu, kui oma praht maha jäetakse: „Austa Eestimaad ja teisi matkajaid, et ka teistel oleks tore.“

Vaata ka, miks mängivad pingid muusikat ja mida muud saab Haapsalus teha!