Koprarada Lahemaa Rahvuspargis

Oandu küla, Haljala vald, Lääne-Viru maakond

Vaata kaardil

1 km pikkune Koprarada asub Lahemaa rahvuspargis, Oandul. Raja läbimiseks kulub umbes pool tundi, millega saavad hakkama ka kõige väiksemad matkalised. Õpperada tutvustab Altja jõge, jõe orgu ja siinset elustikku ning kooslusi. Matkarada kulgeb oosi kõrgetel nõlvadel, kust avanevad kaunid vaated kärestikulisele Altja jõele. Siinne ürgorg on kobrastele ideaalne elupaik.

Sügavas jõeorus matkates näed kobraste tegevuse jälgi - kopratammisid, kaldanõlva sisse rajatud urge, liuradu ja langetatud puid. Koprarada on üks tore peatuspaik peale pikka bussi- või autosõitu Lahemaal.

Ajad ja hinnad

Avatud aastaringselt

Ööpäevaringselt

Omadused

Ligipääsujuhend

Tallinn-Narva mnt (tee E20) 73. km, Viitnal, keerata Võsu suunas. Edasi sõita mööda Viitna-Võsu mnt 6,5 km kuni Palmse külani, kust keerata paremale Sagadi suunas. Sõita mööda Palmse-Sagadi teed, ületada Rakvere-Haljala mnt ja jõuda Sagadi mõisa ette. Sealt pöörata vasakule (viit "Altja kaluriküla 5 km"). Edasi sõita mööda Sagadi-Altja teed 4 km, mööduda Oandu telkimisalast, Oandu looduskeskusest, Oandu loodusraja parklast ja Kõrve raja väravast, kuni jõuate parklani, mis on paremal pool tee ääres. Raja alguses on värav Kopraraja nimega.