Härma müürid Piusa jõe ürgorus

Härmä küla, Setomaa vald, Võru maakond

Vaata kaardil

Kahte kõrget liivakivipaljandit (võru keeles müürid) Piusa jõe ääres kutsub kohalik rahvas Härma müürideks.

Härma Mäemine müür ehk Keldri müür on Eesti kõrgeim devoni liivakivipaljand. Oruperve kõrgus küünib siin 43 meetrini. 150 meetri pikkust lausalist paljandit on näha 19 meetri kõrguseni.

Härma Alumine ehk Kõlgusniidu müür on 20,5 m kõrgune etteulatuv kalju ning on Piusa ürgorus üks kaunimaid oma erksavärviliste savikihtide ja majesteetliku püramiidja kuju tõttu. Jõekäärus asuval niidul on võimalik telkida ning lõket teha.

Ajad ja hinnad

Avatud aastaringselt

Ööpäevaringselt

Omadused

• Telkimisplats

Ligipääsujuhend

Sõida Võrust mööda Räpina mnt. Kääpani, sealt pööra suunaviida "Obinitsa" järgi paremale ning sõida Lindora külla. Vasakule tee äärde jääb osaliselt kinnikasvanud Tabina järv. Sõida otse edasi ~1km, vasakule jääb Lindora laadaplats ning paar elumaja. Kui oled jõudnud majadest mööda, näitab suunaviit paremale liivakivipaljandite juurde. Sealt pööra ära ja sõida ~1,5 km Jõeveere taluni. Jäta auto parkimisplatsile ning mine jalgsi mööda külateed edasi. Umbes 20 min pärast näed juba suunaviita alumise müüri juurde. Kõrgeima müürini mine otse edasi.