Enamik siinseid kaljusid ja mägiradasid sobivad igat tüüpi ronijatele, pakkudes piisavalt väljakutset nii algajatele kui ka keskmise tasemega ronijatele. Kui sul on selle spordiala vastu tõsisem huvi, muretse endale kindlasti ilmastikukindel ja mugav riietus ning võid nautida mägironimist aastaringselt!

Võib tunduda, et Eesti on lauge ning mägironimiseks ei leidugi kohti, kuid tegelikult sobib selleks suurem osa Põhja-Eesti rannikualast – eriti paekivirannik.

Jääronimine pakub aga erilist väljakutset ning krõbekülm keskkond annab täiesti uudse ja unustamatu kogemuse. Jaanuar ja veebruar sobivad selleks kõige paremini, ehkki meie ilma arvestades tuleks pigem temperatuurist ja lume ning jää olemasolust kui seinakalendrist lähtuda.

Mägironimissündmusi organiseerivad eraklubid – näiteks korraldavad nad ronimisi mööda majaseinu või „rünnakuid“ mahajäetud sõjaväealadel. Et neist osa saada, pead sa koha varakult broneerima. Üksinda ei soovitata ronima minna, isegi kui sul on isiklik varustus.

Turvalisus:

  • Mägironimine sobib füüsiliselt aktiivsetele inimestele, kuna eelduseks on oskused ja hea füüsiline vorm.
  • Vanusepiirangut pole, kuid turvavarustus peab sobima su kehakuju ja suurusega.
  • Köisi, kiivrit, jalatseid, karabiine jne on võimalik rentida ning need on vältimatud!
  • Ära pelga palgata endale personaalset treenerit või juhti, kui plaanis on vallutada uusi ja su võimeid proovile panevaid tippe.
  • Ronides saavad rohkem vatti jalad kui käed: sa pead end üles lükkama, mitte tõmbama. On üsna levinud müüt, et mägironimiseks on vaja tugevaid käsi.

 

Parimad paigad, kus Eestis seinaronimist harrastada:

  • Otepää Seikluspark pakub erinevaid atraktsioone tervele perekonnale: kaunis maastik ja ronimisvõimalused algajatele; katapuldid, seiklusrajad ja oskusrajad edasijõudnutele.
  • Populaarsed avalikud siseseinad noortele ja vanadele:
  • Põhja-Eesti pankrannik ja klint sobivad ennekõike neile, kel juba elementaarsed kogemused omandatud ja kellele siseseinad enam erilist väljakutset ei paku.